۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۶۵۳۸۷
رییس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب:

برنامه‌ریزی فرهنگی بر اساس بودجه دولتی کاری غلط است

برنامه‌ریزی فرهنگی بر اساس بودجه دولتی کاری غلط است
حجت الاسلام شعبان زاده در پاسخ به دغدغه‌های طلاب مبنی بر نبود حمایت‌های مالی از برنامه‌های فرهنگی گفت: باید از ظرفیت‌های دین پایه و مردم پایه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده رییس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب در نشست هم اندیشی تشکل تبلیغی پردیسان که شب گذشته در مسجد امام موسی کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: چکیده بیانیه گام دوم ۳ عنوان است، انقلابی بمانیم، پیشرفت کنیم و مدیریت جهادی داشته باشیم و هدف از این بیانیه حکمرانی جدید در ۴۰ ساله دوم انقلاب است.

وی برنامه ریزی فرهنگی بر اساس بودجه‌ دولتی را امری غلط عنوان کرد و گفت: من نماینده دولت نیستم اما با تجربه می گویم که برنامه ریزی فرهنگی بر این اساس فکری غلط است و از ظرفیت های دیگر باید استفاده کرد.

رییس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب، سایر ظرفیت های مالی را برشمرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت دین پایه و مردم پایه بسیار مناسب تر از حکومت پایه است؛ در ظرفیت دین پایه، مردم به خاطر ادای خمس و زکات به امور فرهنگی کمک می کنند و در ظرفیت مردم پایه به جهت نوع دوستی که برای جذب این ظرفیت نیاز به مرجعیت اجتماعی توسط روحانیت است.

وی کار فرهنگی بر کشور را بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب نیازمند حرکت عمومی دانست و اظهار داشت: برای حرکت عمومی نخست لازم است هسته اجتماعی شکل بگیرد تا در گام بعد این هسته به جریانی عمومی تبدیل شود آنگاه با مطالبه عمومی دولت انقلابی نیز شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام شعبان زاده در پایان دو طرح پیشنهادی برای تشکل تبلیغی پردیسان ارئه کرد و در این زمینه گفت: با همکاری مبلغان سبک زندگی اسلامی پیگیری شود و از نظر محتوایی آماده شود که بسیار تأثیرگذار خواهد بود؛ همچنین طرح کلینیکی با همکاری قوه قضائیه آماده شده تا افرادی که ناهنجاری اجتماعی دارند به این کلینک برای دوران محکومیت ارجاع داده شوند تا طلاب به راهنمایی آنان بپردازند و این کار فرهنگی بسیار بهتر از مجازات قانونی است؛ این تشکل می تواند با طراحان این طرح این کار را اجرا کند./1370/پ202/ف

ارسال نظرات