۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۶۵۴۳۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نفوذناپذیری ملت ایران سبب غیظ دشمنان شده است

نفوذناپذیری ملت ایران سبب غیظ دشمنان شده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه غلظت ما و غیظ دشمن یک اصل و اساس است، گفت: غلظت و نفوذناپذیری ملت ایران سبب غیظ دشمنان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار بانوان نخبه بسیجی استان، با اشاره به ایستادگی امت اسلام و جبهه حق در برابر استکبار و کفر، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن غلظت مسلمان و غیظ دشمنان در مقابل هم قرار دارد.

وی با بیان اینکه غلظت به معنای ستبری و نفوذناپذیری و سربلندی است، افزود: امت و جامعه اسلام جامعه‌ای است که در برابر حرکات موذیانه دشمنان و منافقان نه‌تنها عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه روزبه‌روز استوارتر و محکم‌تر خود را در مواجهه با دشمن قرار می‌دهد و شدت ایستادگی و نفوذناپذیری خود را به نمایش می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر این اساس تاروپود امت اسلام بر غیرت و همت و عزت بنا شده است و این‌گونه نیست که هر کسی بتواند اراده خود را بر جامعه دینی تحمیل کند، بلکه الگوی بیگانه را پس می‌زند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع یکی از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی این است که تهاجم دشمن را در همه حوزه‌ها پس می‌زند و در مقابل اقدامات موذیانه منفعل نیست.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما هم باید در برابر ناملایمات منعطف باشیم ولی منفعل نباشیم، به‌عنوان‌مثال در مواجهه با خانم بدحجاب لازم نیست تندخویی کرده و برخورد بدی بکنیم بلکه باید با زبان نرم و ملایمت او را به حوزه ارزش‌ها بیاوریم.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: مقابله با ناهنجاری‌ها باید متناسب با جرم باشد، به‌عنوان‌مثال با تذکر و نصیحت و یادآوری به مقابله با بدحجابی برویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سبک زندگی جامعه دینی بر استواری، غلظت، غیرت و عزت استوار است؛ یعنی نه‌تنها تسلیم برنامه دشمن نمی‌شود؛ بلکه اهداف دشمن را خنثی‌سازی می‌کند.

وی اضافه کرد: وقتی جامعه دینی این‌گونه باشد دشمنان موضع گرفته و غیظ پیدا می‌کنند و قرآن هم در مورد این دشمنان می‌گوید بگذارید از این غیظ و عصبانیت بمیرند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: دشمن هیچ‌وقت برای ما خوشحالی نکرده و خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد، در مقابل هر وقت ببیند مسیر درست را طی می‌کنیم عصبانی می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچه نشاط اجتماعی و حضور میدانی و جهادی و انقلابی ما بیشتر باشد عصبانیت دشمن بیشتر می‌شود، افزود: غلظت ما و غیظ دشمن یک اصل و اساس است؛ بر این اساس هر وقت رسانه‌های بیگانه شلوغ کرده و می‌بینید که قله‌های مسؤولین نظام جمهوری اسلامی را می‌زنند بدانید که این‌ها خیلی عصبانی شده‌اند؛ زیرا مکر و نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شده است./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات