۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۶۵۴۶۳
آیت الله مجتهد شبستری:

انسان معتقد و مؤمن دست به رانتخواری و احتکار نمی زند

انسان معتقد و مؤمن دست به رانتخواری و احتکار نمی زند
تهران - آیت الله مجتهد شبستری بخشی از مشکلات کشور را ناشی از حرص و طمع دانست و گفت: انسان معتقد و مؤمن دست به رانتخواری و احتکار نمی زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه ایروانی گفت: حرص و طمع ریشه در کفر و ضعف اعتقادات مذهبی دارد.

وی با بیان اینکه حرص و طمع بیانگر عدم اعتقاد به رزاقیت پروردگار متعال است، ادامه داد: اگر کسی صفات خداوند متعال را بشناسد و نسبت به رزاق بودن پروردگار معرفت داشته باشد هرگز دست به کم فروشی، احتکار و رانت خواری نمی زند؛ بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از حرص و ولع است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه استکبار ریشه در کفر دارد، اظهار داشت: اگر کسی به خلاق بودن خداوند متعال اعتقاد داشته باشد و خود را بنده پروردگار بداند هرگز در برابر حضرت حق و اولیای الهی حتی بندگان خدا کبر نمی ورزد.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی حسد را نیز ریشه در کفر دانست و گفت: حسد نشانه ضعف در توحید است کسی اگر به تقدیرات الهی معتقد باشد آرزوی زوال نعمت دیگران را نمی کند؛ غبطه با حسد فرق دارد و گناه محسوب نمی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: حسد نابود کننده ایمان در قلب انسان است؛ انسان اگر به بیماری حسد مبتلا شد باید برای درمان آن تلاش کند و اگر نتوانست این صفت را از خود دور کند حداقل حسد باطنی را اظهار نکند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات