۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۵۴۳۶
آیت الله رشاد هشدار داد؛

حیازدایی در فضای مجازی؛ خطری جدی برای جامعه اسلامی

حیازدایی در فضای مجازی؛ خطری جدی برای جامعه اسلامی
تهران - تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) حیا زدایی در فضای مجازی را حربه دشمن و خطری جدی برای جامعه اسلامی دانست و گفت: حیا افضل فضائل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس شواری سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران، صبح امروز در جلسه درس خارج که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: هر کسی جامه حیا پوشیده باشد مردم عیب او را نخواهند دید.

وی با بیان اینکه حیا انسان را از نگاه تند و زهرآگین دیگران حفظ می کند، ادامه داد: کسی که جامه حیا بر تن پوشیده باشد از عیب جویی عیب جویان در امان خواهد ماند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه انسان با حیا در معرض تعرض دیگران قرار نمی گیرد، اظهار داشت: انسان بی حیا و بی شرم همواره در معرض تعرض دیگران قرار می گیرد، بعضی انسان‌ها با بی حیایی، دریدگی و پرده‌دری می‌خواهند خود را بزرگ کنند برای همین ملاحظه و مراعات غیر را نمی کنند و از رهگذر نفی غیر به اثبات خود می پردازند این روش روشی رذیلانه و ناصواب است.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران ادامه داد: انسان کریم و محترم دارای حیا است، کسی که حیا نداشت و پیوسته پرده دری کرد طبیعی است که دیگران نیز به او تعرض کنند بنابراین آبروی انسان بی حیا در معرض تعرض قرار می گیرد از جمله از فضائل بسیار با اهمیت فضیلت حیا است که امهات فضائل به شمار می رود.

آیت الله رشاد افزود: فضیلت حیا در وجود همه انسان‌ها نیکو است و هر کسی که از این فضیلت برخوردار باشد ارزشمند است، اما بعضی از اصناف و اشخاص اولی و سزاوارتر هستند که این فضیلت را داشته و به آن مزین باشند گرچه حیا و فضائل چه در مرد و زن باشد ارزشمند است اما این فضیلت بودنش در بانوان ارزشمند و زیبنده‌تر است.

وی با بیان اینکه حیا در زن و مرد زیبا است اما در زن زیباتر جلوه می کند، عنوان کرد: حیا در هر صنفی که باشد ارزشمند است اما بودن چنین فضیلتی در عالم با فضیلت تر است. وقتی کسی حیا را در رفتار نسبت به خودش و دیگران رعایت کند طبعا حریم او حفظ خواهد شد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: هستند در میان اهل علم که اهل عمل نیستند و یا اهل فضلی که اهل فضیلت نیستند و یا اشخاص خاصی مانند هنرمندان و ... که متخلق به این اخلاق نیستند؛ حیا در روزگار کنونی به صورت مضاعف مورد تهاجم و در معرض زوال و نابودی است حتی برخی افراد از افشای خود و پرده دری نسبت به خود لذت می برند و بعضا تصاویری را با بی حیایی از خود و یا اسرار اختصاصی دیگران تهیه و در فضای مجازی منتشر می کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات