۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۵۲۲۵
آیت الله مجتهدشبستری:

انسان متوکل از قدرت پوشالی شرق و غرب نمی ترسد

انسان متوکل از قدرت پوشالی شرق و غرب نمی ترسد
تهران - آیت الله مجتهدشبستری اخلاص و توکل را دلیل پیروزی امام خمینی(ره) بر استعمار خارجی و استبداد داخلی دانست و گفت: انسان متوکل از قدرت پوشالی شرق و غرب نمی ترسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهدشبستری عضو شواری مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه که به صورت آنلاین در مدرسه علمیه ایروانی برگزار شد، گفت: انسان متوکل هرگز مغلوب نمی شود.

وی افزود: کسی که به خدا توکل دارد می داند ضرر و نفعش به دست مخلوق نیست و بندگان خدا را مضر و یا نافع نمی داند و تنها پروردگار را دهنده و منع کننده می داند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه انسان متوکل از مخلوقات الهی مایوس و تنها به خالق هستی امید دارد، اظهار داشت: زمانی که انسان در مقام توکل قرار می گیرد همه کارهایش مخلصانه می شود و جز برای کسب رضای الهی کار نمی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام توکل انسان را به جایی می رساند که آدمی از کسی جر غضب الهی نترسد و به غیر از رحمت پروردگار امیدی ندارد برای همین هرگز به غیر از خدا به مخلوق طمع نمی ورزد و طمع‌کار نمی شود.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی افزود: زمانی که انسان به قدرت بی نهایت خداوند متعال متصل می شود قدرت پیدا می کند برای همین دیگر از قدرت پوشالی شرق و غرب نمی ترسد، اگر امام خمینی(ره) بر شرق و غرب موفقیت پیدا کردند چون توکلشان قوی بود برای همین به سرعت علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی سخن گفتند بدون اینکه بیمی از آنان داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انسان زمانی که توکل داشته باشد گویی قطره ای است که به دریا متصل شده و دیگر از کسی خوف و ترسی نخواهد داشت و تنها به خداوند امید دارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات