۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۶۵۵۴۱
مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به نوآوری و استمرار در حرکت های تحولی

ضرورت توجه به نوآوری و استمرار در حرکت های تحولی
خراسان رضوی - حجت اسلام والمسلمین مصباح عاملی گفت: در بحث تحول، مهمترین مولفه هایی که باید پیگیری شوند، خلاقیت، نوآوری و ابتکار است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت اسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی در دیدار صمیمی و نشست هم اندیشی با مسئولان قرارگاه های علمی، مدارس مجازي وسطح 4 و دبير علمي اولين المپياد فقه و اصول   این حوزه، ضمن ابراز خرسندی و تشکر از زحمات خلاقانه و تحولی در تمامی بخش ها، گفت: در بحث تحول، مهمترین مولفه هایی که وجود دارد، خلاقیت، نوآوری و ابتکار است.

وی  عاملی با اشاره به اینکه علم، مرزی ندارد، در ادامه تصریح کرد: در قرآن کریم بیان شده است که «مَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا»، لذا اگر حرکتي تحولی را آغاز کردیم باید همانند زنجیره‌هایی تصاعدی، پیش رود تا به نقطه مطلوب دست يابيم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حرکت تحولی که به واسطه ی فعالیت قرارگاه های علمی آموزشی در این حوزه آغاز شده است، توقف و مرز خاصی ندارند اما هر کدام نیازمند گام های بعدی است كه مي بايست مورد حمايت قرار  گيرد.

نوآوری در استمرار حرکت های تحولی است
مدير حوزه علميه خراسان  با تاکید بر اینکه بهره مندی از حرکت های پیشین و تکیه بر آنها، مسیرهای پیش رو را هموارتر می کند، ادامه داد: تشکیل قرارگاه های علمی آموزشی در حوزه علمیه خراسان حرکت جدید است اما باید استمرار داشته و در آن نوآوری باشد.

وی نوآوری در استمرار حرکت های تحولی را، لازم و ضروری برشمرد و افزود: از لحاظ محتوایی، ظاهر و مدل کار باید نسبت به نوآوری، توجه ویژه شود و خلاقیت را ضمیمه‌ی آن کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در حرکت های تحولی، استمرار و نوآوری، سبب ماندگاری و پويائي تحول می شود، تصریح کرد: اگر می خواهیم برکه‌ی آبی خراب نشود و قابلیت مصرف داشته باشد باید در آن موج ایجاد کرد، از این رو در حرکت های خلاقانه، ایجاد موج های مستمر و تحولی، مانع از خاموش شدن حرکت می شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه باید در اعماق و گستره‌ی امواج تحول، به دنبال حرکت های نوین باشید، در پایان خاطرنشان کرد: طراحی های صورت گرفته در قرارگاه های علمی آموزشی این حوزه، خود باید به سمت طرح های عملیاتی اجرایی پیش روند و پس از آن به واسطه ی نظارت و ارزیابی های مستمر، مسائل مهم به صورت خروجی محور در اختیار مخاطبان قرار گیرند. 

وی ساماندهي دروس خارج حوزه علميه خراسان و توجه ويژه به پژوهش محور شدن آموزش در مدرسه عالي سطح 4 را اقدامي بايسته ارزيابي كرد و نسبت به هماهنگي و مشورت با اساتيد  معظم در پيشبرد امورا را تاكيد نمود، همچنين اقدامات صورت گرفته در گسترش آموزش مجازي و راه اندازي رقابت علمي نخبگاني ( المپياد) را از اقدامات اثر بخش، تحولي و نوگرايانه دانست و تلاش در خصوص استمرار و عمق بخشيدن به آن را ضروري دانست.

گفتنی است، حاضرين در این جلسه هر کدام ، نسبت به روند فعالیت های تحولی خود، گزارشي را ارئه دادند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات