۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۵۴۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

امام حسین بشریت را از جهالت و گمراهی نجات دادند

امام حسین بشریت را از جهالت و گمراهی نجات دادند
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی گفت: امام حسین(ع) جانشان را در راه خدا فدا کردند تا بندگان را از نادانی، جهالت، سرگردانی و گمراهی نجات دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، صبح امروز در جمع مدیران، مسؤولان و طلاب خواهر حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین امام حسین(ع) گفت: در زیارت اربعین راجع به امام حسین(ع) گفته شده است ایشان جانشان را در راه خدا فدا کردند تا بندگان را از نادانی و جهالت و سرگردانی و گمراهی نجات دهند.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) جانفشانی کردند و جان خود و همه وجود خود و عزیزان خود را در راه خدا فدا کردند تا مردم مسیر نورانی حق را تشخیص بدهند، این نجات بندگان از جهالت و ضلالت مخصوص آن زمان نیست بلکه این نجات از گمراهی تا زمان قیامت استمرار و ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها بندگان فریب خورده آن زمان را نجات ندادند، اظهار کرد: پس از واقعه کربلا جریان یزید و یزیدیان کاملا رو به زوال و اضمحلال و نابودی می‌رود و نه تنها برای آن زمان بلکه جهالت و ضلالت را خون امام حسین(ع) تا دامنه قیامت گرفته است و دین و بندگان الهی مدیون خون امام حسین(ع) تا ابدیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) دین الهی را برای همیشه بیمه کردند و هدایت بشریت را از جهالت و گمراهی نجات دادند و این مسیر تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در زیارت اربعین ذکر شده است که عده‌ای علیه امام حسین(ع) متحد شدند که در تاریخ از 30 هزار تا 120 هزار نفر برای این تعداد ذکر شده است، این مردم افراد مختلف از قبایل مختلف بودند که بنابر زیارت اربعین این افراد فریفته و فریب خورده دنیا بودند و خود را به بهای ناچیز و پستی فروختند.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه افراد فریب دنیا را خوردند و آخرت خود را به متاع ناچیز دنیا فروختند و در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود افراد فریب دنیا را خورده‌اند به این دلیل است که انسان در دنیا آرزوهایی دارد که یا به آن نمی‌رسد یا اینکه وقتی به آن آرزوها می‌رسد می‌بیند به داشته ناچیزی رسیده است و ارزشی ندارد در حالی که جلوه بسیاری داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به فریبندگی دنیا، اظهار کرد: دنیا و آنچه در دنیا است ناچیز است ولی افرادی که فریب دنیا را می‌خورند دست به جنایات و گناهان بزرگی برای کسب دنیا می‌زنند، آنها که در واقعه کربلا فریب دنیا را خورده بودند برای متاع ناچیز دنیا دست به بدترین جنایات علیه دنیای امام حسین(ع) زدند و نه تنها به دنیا نرسیدند بلکه آخرت خود را هم از دست دادند و عاقبت فریب دنیا را خوردن چیزی جز این سرنوشت نخواهد بود./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات