۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۵۵۴۷
در مدرسه علمیه فیضیه مازندران؛

چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی برگزار می شود

چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی برگزار می شود
مازندران - معاون مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی خبر داد و گفت: این مراسم بیست و چهارم مهر ماه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل خاطرننشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

معاون مدرسه علمیه فیضیه مازندران ادامه داد: این مراسم با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این مراسم علما، طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان بابل نیز حضور خواهند داشت.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، ولایت مداری، ساده زیستی و مردم داری را از جمله شاخصه های مهم آیت الله فاضل استرآبادی عنوان کرد و گفت: زهد و تواضع آیت الله فاضل(ره) از ایشان به عنوان یک شخصیت کم نظیر در حوزه ساخت.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود به ارتباط عمیق مردم با آیت الله فاضل استرآبادی اشاره کرد و افزود: بیت و مدرسه ایشان مأمن و پناهگاهی برای مردم به ویژه محرومان و مستضعفان بود.

وی همچنین به چندین دهه تلاش و مجاهدت آیت الله فاضل استرآبادی(ره) در اداره حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: این عالم وارسته و ولایی عمر با برکت خود را برای نشر و تعلیم معارف اسلامی صرف کرد.

معاون مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل استرآبادی(ره) در طول عمر با برکت خود طلاب بسیاری را برای  جامعه اسلامی تربیت و پرورش دادند، افزود: امروز حوزه های علمیه ما به شخصیت های مجاهدی همچون آیت الله فاضل استرآبادی بیش از پیش نیازمند است.

وی با اشاره به این که آیت الله فاضل استرآبادی(ره) همه تلاش خود را برای پرورش طلاب نخبه در حوزه به کار گرفتند، گفت: بسیاری از شاگردان و تربیت شدگان ایشان امروز در بخش های مختلف کشور در حال خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی به مردم هستند.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که امروز طلاب باید بیش از پیش سیره علمی و عملی بزرگان حوزه و علمای دین را مطالعه کنند، بیان داشت: شخصیتی همچون آیت الله فاضل استرآبادی(ره) بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه است./950//302/خ

ارسال نظرات