۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۶۵۶۳۶
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

نقش محوری زنان در جهانی سازی اربعین حسینی

نقش محوری زنان در جهانی سازی اربعین حسینی
خوزستان - استاد دانشگاه گفت: زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، نقش زنان در جهانی سازی پیام اربعین در حال تکامل است.
حمدان سواری، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش زنان در احیای تمدن سازی بیان داشت: ترکیب عشق، ایمان و عاطفه از ویژگی‌های منحصر به فرد مکتب اهل بیت (ع) در برگزاری آیین اربعین بوده و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشور‌های مختلف جهان از جمله شعائر الهی است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه اربعین یکی از تاثیرگذارترین تجمعات جهانی است، در رابطه با نقش زنان در جامعه بشری عنوان داشت: پیاده روی اربعین حسینی امروزه نمود جهانی پیدا کرده و یکی از تاثیرگذارترین تجمعات جهانی است، قیام اباعبدالله الحسین (ع) درمقابل ظلم و ستم، نقش حضرت زینب (س) به عنوان یک زن از بهترین و منطقی‌ترین نوع حضور زنان در جامعه بشری را به نمایش می‌گذارد.

سواری به نقش خانواده محور زنان در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در برگزاری آیین اربعین مشاهده می‌شود که زنان به عنوان بخش عظیمی از زائرین اباعبدالله (ع) حضور دارند و با همراهی همسر و فرزندان خود نقش مهم خانواده محور را ایفا می‌کنند.

کارشناس مذهبی در رابطه با الگوبرداری زنان از حضرت زینب (س) و نقش تاثیرگذار ایجابی آن‌ها در احیا تمدن اسلامی و جهانی شدن اربعین، تصریح کرد: زنان به تبعیت از الگو خود حضرت زینب (س) در پیام رسانی واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) نقش تاثیرگذار ایجابی در احیای تمدن سازی اسلامی، جهانی شدن اربعین حسینی و وحدت میان مسلمانان و سایر ادیان را دارد، بی شک بانوان با همت، وحدت، همدلی و همراهی حضور در اربعین حسینی تداعی کننده سختی‌ها و مصائب حضرت زینب و کاروان کربلا است.

وی در پایان با اشاره به نقش زنان در تربیت  و اصلاح  نسل‌های آینده گفت: از آنجایی که زنان تربیت کننده و اصلاح کننده نسل‌های آینده جهان هستند، به یقین در جهانی سازی پیام اربعین حسینی و تعالی شعائر اسلامی و ایجاد وحدت بین ادیان و تمدن سازی نقش ویژه‌ای دارند./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات