۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۶۵۶۶۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

کاهش نظارت ها، بازار را به دست دلالان داده است

کاهش نظارت ها، بازار را به دست دلالان داده است
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: کاهش نظارت ها باعث شده است که بازار عملا به دست دلالان بیفتد که ادامه این وضعیت فشارهای اقتصادی بر جامعه را تشدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که با حضور طلاب و روحانیون کرمانشاهی برگزار شد، اظهار داشت: اربعین یک ارزش بزرگ در دین اسلام است که هرگز به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه اربعین و دیگر مراسم های مذهبی زمینه زنده نگه داشتن دین اسلام شده اند، بیان داشت: شما طلاب و حوزویان وظیفه دارید که مساله اربعین را برای نسل های جوان بازگو کنید تا با تاریخ این روز آشنا شوند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در روز اربعین کاروان اسرای کربلا از شام برگشتند و به سمت دشت کربلا حرکت کردند و برای اولین بار مزار شهدای دشت کربلا را زیارت نمودند و طبق روایات غیر از اهل بیت علیهم السلام اولین کسی که به زیارت قبور شهدای کربلا رفت، جابربن عبدالله انصاری بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه به علت وجود اربعین برای امام حسین (ع) در بین سایر ائمه اشاره کرد و گفت: یکی از علل مستدل برای وجود اربعین در رثای شهادت امام حسین (ع)، زنده نگه داشتن یاد این امام همام و قیام کربلاست، زیرا این قیام نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای تمام بشریت کلاس آزادگی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر اینکه امسال شرایط کرونا سعادت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین را به ما نداد، بیان داشت: شاید در ظاهر امسال خبری از راهپیمایی میلیونی عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام در اربعین نبود، ولی در دل همه مومنین و عاشقان ائمه اطهار، نه تنها اربعین کم رنگ نشده است، بلکه امسال اربعین و مراسم های آن در دل همه ماندگار گردید.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: علیرغم برگزار نشدن مراسم اربعین حسینی، بازهم شاهد دسیسه های رسانه های بیگانه و معاند علیه این روز بزرگ هستیم به گونه ای که دشمنان می خواهند که نه تنها اربعین به حاشیه برود، بلکه به دنبال این هستند که از اساس واقعه کربلا در تاریخ اسلام را کمرنگ یا تحریف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی توسط مردم، گفت: متاسفانه هنوز برخی از مردم واقعیت کرونا را درک نکرده اند و اینگونه می اندیشند که کرونا هرگز آنها را درگیر نمی کند که همین باور غلط باعث ایجاد این وضعیت نامناسب در جامعه شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: بنابراین از همه مردم درخواست داریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی نه تنها از ابتلای دیگران به کرونا جلوگیری کنند، بلکه بیشتر از این اجازه ندهند که کادر درمانی در نبرد با این ویروس منحوس دچار استهلاک و خستگی شود.

این استاد حوزوی در ادامه به وضعیت نامناسب معیشتی مردم اشاره و بیان داشت: متاسفانه کاهش محسوس نظارت ها باعث شده است که بازار عملا به دست دلالان بیفتد که ادامه این وضعیت فشارهای اقتصادی بر اقشار جامعه را تشدید می کند که این وضعیت به هیچ وجه در شان ملت ایران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه اسلام در بحث اقتصاد نگاه بسیار دقیق و علمی دارد، گفت: در احادیث و سیره ائمه اطهار علیهم السلام نسبت به اقتصاد تاکیدات فراوانی شده است و بسیاری از اموری که امروز توسط عده ای از بازاریان انجام می شود به صورت صریح توسط اسلام باطل و حرام اعلام شده است، لذا بازاریان براساس دستورات دین در بحث اقتصاد فعالیت کنند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات