۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۵۷۱۵
سخنگوی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان‌‌:

پرونده سازی علیه عزاداران ضد قانون اساسی پاکستان است

پرونده سازی علیه عزاداران ضد قانون اساسی پاکستان است
حجت الاسلام مقصود دومکی گفت: پرونده سازی علیه بانیان مجالس امام حسین علیه السلام در اربعین حسینی را به شدت محکوم کرده و این عمل را ضد قانون اساسی کشور می‌دانیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرکزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به پرونده سازی علیه عزاداران اربعین حسینی امسال در شهرهای مختلف گفت: پرونده سازی علیه بانیان مجالس امام حسین علیه السلام در اربعین حسینی را به شدت محکوم کرده و این عمل را ضد قانون اساسی کشور می‌دانیم، چون عزاداری امام حسین علیه السلام و یارانش یک عبادت دینی است و طبق قانون اساسی کشور شهروندان پاکستان برای انجام رسومات مذهبی خود آزاد هستند.

وی افزود: پرونده ‌سازی برای شیعیان در شهرهای مختلف کشور پس از اربعین را حمله به اعتقادات دینی و توهین به قوانین کشور است چون با پرونده سازی می‌خواهند به دنیا پیام بدهند که در پاکستان آزادی مذهبی نیست.

وی در پایان اظهار داشت: پرونده هایی که علیه شیعیان در شهرهای مختلف تشکیل داده باید سریعتر لغو شود چون ما در بحث عزاداری امام حسین علیه السلام معامله نخواهیم کرد.

گفتنی است پس از برگزاری عزاداری اربعین و پیاده روی های نمادین در روز اربعین در بعضی از شهرهای پاکستان پلیس محلی علیه فعالین شیعه پرونده تشکیل داده و درحال دستگیر کردن است./د101/ق

ارسال نظرات