۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۶۵۷۲۹
مقام صهیونیست مطرح کرد؛

فروپاشی تشکیلات خودگردان و آغاز انتفاضه دو خطر برای اسرائیل

فروپاشی تشکیلات خودگردان و آغاز انتفاضه دو خطر برای اسرائیل
احتمال آغاز انتفاضه مجدد فلسطینیان در نتیجه سیاست‌های رژیم صهیونیستی همچنان مایه نگرانی و وحشت صهیونیست‌هاست و رئیس دایره تحقیقات این رژیم درباره خطرات آن هشدار داد.
به گزارش سروس بین الملل خبرگزار رسا، در حالی که تظاهرات و راهپیمایی‌ها در مخالفت با شهرک‌سازی، مصادره اراضی، طرح‌‌های الحاق و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد، احتمال وقوع انتفاضه فلسطین در کرانه باختری مایه نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

«درور شالوم» رئیس دایره تحقیقات سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» تأکید کرد که فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین و تهدید ایران، دو خطر اصلی برای اسرائیل هستند.

وی افزود که این یک هشدار استراتژیک است؛ نسل جوان در کرانه باختری در سایه شیوع کرونا و بحران اقتصادی به دنبال راهی است و احتمال ناآرامی و انتفاضه در کرانه باختری وجود دارد.

به گفته شالوم در حال حاضر تنها سه چیز آرامش نسبی در کرانه باختری را حفظ کرده است: وجود ارتش اسرائیل، اوضاع اقتصادی که البته هنوز هم معقولانه نیست و هماهنگی‌های امنیتی.

به نوشته روزنامه «القدس ‌العربی»، با وجود اینکه رژیم صهیونیستی دو توافقنامه صلح با امارات و بحرین امضا کرده و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مدعی است که مسئله فلسطین دیگر اولویت نیست، اما شالوم تأکید کرد که «مسئله فلسطین همانند بمب ساعتی است و این چیزی نیست که مثلا فردا صبح رخ دهد بلکه اگر محمود عباس نباشد احتمال فروپاشی در هر لحظه وجود دارد».

روز گذشته نیز اعتراضات و تظاهرات در چندین نقطه تماس در شمال کرانه باختری و جنوب آن ادامه داشت و برای سومین جمعه متوالی مسئولان رژیم اشغالگر از ورود ساکنان قدس به بخش قدیمی این شهر اشغالی و مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه ممانعت کردند./د102/ق
ارسال نظرات