۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۷۳۱
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد؛

تبدیل دفتر مرحوم آیت الله ممدوحی به استادسرا

تبدیل دفتر مرحوم آیت الله ممدوحی به استادسرا
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کرمانشاه از تبدیل دفتر مرحوم آیت الله حسن ممدوحی به استادسرای اساتید حوزوی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان حیات مرحوم آیت الله ممدوحی، وی اعلام کردند که دفترشان بعد از ایشان به استادسرای اساتید حوزوی کرمانشاه تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: بنابراین طبق درخواست مرحوم آیت الله ممدوحی ان شاء الله ساخت استادسرا در ملک مذکور از محل بودجه سفر مقام رهبری به استان کرمانشاه به زودی آغاز می شود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه سخنان خود بیان کرد: مصوبه ‌ای در زمان سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای تخصیص اعتبار جهت احداث استادسرا وجود داشت ولی با توجه به عدم وجود زمین مناسب، این امر تاکنون محقق نگردیده بود.

حجت الاسلام و المسلمین ایرانی با اشاره به اینکه ملک مذکور به زودی در اختیار حوزه علمیه استان کرمانشاه قرار خواهد گرفت، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با آیت الله مصطفی علما؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و نیز استاندار به زودی کار احداث استادسرا در ملک مذکور آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه احداث این استادسرا مشکل اسکان اساتید حوزوی در کرمانشاه را برطرف خواهد کرد، گفت: اعتبار برای احداث استادسرا در سال 90 یعنی در زمان سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه به تصویب رسید و خوشبختانه اعتبارات جدید نیز در بحث استادسرا جذب خواهد شد.

مهدی معنوی؛ مدیر دفتر سابق مرحوم آیت الله ممدوحی نیز در این باره گفت: در زمان حیات مرحوم آیت الله ممدوحی موضوع احداث استادسرا مطرح گردید و ایشان با اعطای دفتر خویش به حوزه های علمیه برای ساخت استادسرا رضایت داشتند.

مدیر دفتر سابق مرحوم آیت الله ممدوحی با اشاره به اینکه امیدواریم که حسینیه در این محل برای برگزاری مراسم های دینی نیز احداث شود، خاطرنشان کرد: بنابراین مقرر گردیده است که بعد از چهلم مرحوم آیت الله ممدوحی ملک مذکور عملا در اختیار حوزه علمیه استان کرمانشاه قرار بگیرد تا کار ساخت سریعا انجام شود.

معنوی در ادامه سخنان خود افزود: مرحوم آیت الله ممدوحی در زمان حیات خود و در ایام کسالت با حوزه علمیه توافق کردند که امتیاز این مکان را برای ساخت استادسرا به حوزه علمیه واگذار کنند.

مدیر دفتر سابق مرحوم آیت الله ممدوحی در پایان گفت: این مکان دارای زیربنای ۲۵۰ متر مربع است که با توجه به فرسوده بودن این مکان برای تخریب و ساخت در اختیار حوزه علمیه قرار خواهد گرفت و استادسرا به نام مرحوم آیت الله ممدوحی نامگذاری خواهد شد./1400//302/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید عارف نوریان
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
رحمت و رضوان الهی بر استاد ممدوحی
0
0