۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۶۵۷۳۴
تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین مطرح کرد؛

برنامه «گام تمدن ساز»؛ نگاهی متفاوت و جدید به بیانیه گام دوم انقلاب

برنامه «گام تمدن ساز»؛ نگاهی متفاوت و جدید به بیانیه گام دوم انقلاب
قزوین - حجت الاسلام احمدی گفت: در برنامه گام تمدن ساز با نگاهی متفاوت و جدید به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته می‌شود و در آن از پتانسیل حوزه علمیه استفاده شده است.

حجت الاسلام مهدی احمدی، تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به پخش برنامه در راستای گام دوم انقلاب گفت: در برنامه تلویزیونی گام تمدن ساز با نگاهی متفاوت و جدید به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته می‌شود و برای نزدیک کردن مخاطبین عام به مفاهیم و آموزه‌های آن طرح ریزی شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه اساتید حوزه و دانشگاه حضور یافته و در قالب میزگرد و گفت‌وگو درباره موضوعی مشخص به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و در خلال برنامه طی گزارش‌های تهیه شده از مردم نیز پرسش و نظر سنجی صورت می‌گیرد.

این تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین ابراز داشت: تلخند سیاسی بخش دیگر برنامه گام تمدن ساز است که در آن طنز روان و ساده‌ای به کار رفته و مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند؛ همچنین از موشن گرافی برای انتقال اطلاعات موضوع برنامه به شکل تصاویر استفاده شده است.

وی افزود: برنامه گام تمدن ساز ساعت ۱۷ هر دوشنبه به‌صورت زنده با اجرای حجت الاسلام روح الله محمدی از شبکه استانی قزوین پخش می‌شود.

این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما نظر سنجی در این باره بود که عموم مردم تا چه میزان با مفاهیم گام دوم انقلاب ارتباط برقرار کرده‌اند و پاسخ درصد بالایی به این پرسش منفی بود، از این رو در این برنامه سعی کردیم با تکنیک هنری و رسانه‌ای مفاهیم گام دوم را به مردم نزدیک کنیم تا مخاطب عام با آن ارتباط برقرار کند.

حوزه علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام است

وی بیان داشت: باتوجه به پتانسیل حوزه علمیه قزوین و توانایی طلاب در تخصص‌های مختلف از این قشر و همچنین از اساتید دانشگاه‌های مختلف استان در برنامه گام تمدن ساز بهره می‌بریم، تخصص مجری نیز در راستای بیانات رهبری است و برنامه با تبیین سخنان و رهنمودهای رهبری پیش می‌رود.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: استفاده از پتانسیل حوزه و معرفی بیانیه گام دوم انقلاب به مردم با زبانی ساده و توسط مبلغان که با عامه مردم در ارتباط هستند از مواردی است که در ساخت گام تمدن ساز به آن‌ها توجه شده است.

وی ابراز کرد: گام تمدن ساز ازجمله برنامه‌های ممتاز استان‌ها است، باتوجه به بازخوردهای موجود در پیامک‌های ارسالی و اظهارات مختلف این برنامه مورد پسند مخاطبان واقع شده و پخش آن تا پایان سال ادامه دارد و قصد داریم ساخت آن را در سال‌های آینده نیز با قدرت و کیفیت بیشتری ادامه دهیم.

تهیه کننده برنامه گام تمدن ساز اظهار داشت: در این برنامه بیانیه گام دوم انقلاب را متناسب با موضوعات روز تطبیق می‌دهیم و در محرم، ما ملت امام حسینیم و گسترش اخلاق و معنویت مطرح شد، تمام مواردی که به آن‌ها پرداخته می‌شود در ذیل کلیات بیانیه گام دوم قرار می‌گیرد.

وی درباره هدف ساخت این برنامه عنوان کرد: باید آموزه را به مطالبات عمومی تبدیل کنیم و ورود رسانه در تحقق این امر مؤثر است، ما مشکلات مختلفی داریم، با عمومی سازی مفاهیم بیانیه، مطالبه گری عمومی ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام احمدی در پایان با بیان نقش حوزه علمیه و طلاب در پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باتوجه به برنامه‌های اجرا شده می‌توان گفت حوزه علمیه توانسته در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام باشد./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات