۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۷۳۸
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین:

۱۲ زندانی به همت موکب اربعین به آغوش خانواده بازگشتند

۱۲ زندانی به همت موکب اربعین به آغوش خانواده بازگشتند
قزوین - حجت الاسلام افشار گفت: موکب اربعین در زندان برپا شد و در کنار برنامه‌های موکب به نیت ۱۲ امام(ع)، ۱۲ زندانی در روز اربعین به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، در برنامه هماهنگی برگزاری موکب اربعین که صبح امروز در زندان مرکزی قزوین برگزار شد با بیان اهمیت گرامیداشت و زنده نگه داشتن اربعین، گفت: اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود؛ بعثه مقام معظم رهبری که فعالیت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین را پیگیری می‌کند به دنبال محل جایگزین برای برگزاری مراسم بوده و در نهایت زندان انتخاب شد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا در هیچ یک از مساجد و بقاع متبرکه مراسمی برای روز اربعین برگزار نشد و پس از بررسی‌، زندان مرکزی به‌عنوان محل مناسب انتخاب شده و برنامه اربعین با رعایت کامل پروتکل‌ها و با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، حوزه علمیه و اداره امور زندان‌ها در این مکان برگزار شد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین ابراز داشت: موکبی که هر سال در مسیر پیاده روی اربعین در خدمت زائرین بود، امسال در زندان مرکزی قزوین برپا شده و خدمات متفاوت فرهنگی، بهداشتی و دینی را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: استقرار تیم مشاوره با حضور شش نفر از روانپزشکان، برپایی نمایشگاه عکس سربند که هر سال در نگارخانه عارف برقرار می‌شد، ارائه خدمات پزشکی، نمایش واقعه کربلا با دوربین سه بعدی و همچنین توزیع ماسک‌، ژل و مواد ضدعفونی کننده در بین زندانیان از جمله اقدامات موکب اربعین است.

این مسئول فرهنگی و دینی اظهار داشت: در روز اربعین دو هزار و ۵۰۰ غذای نذری بین زندانیان توزیع شد، همچنین به نیت ۱۲ امام معصوم ۱۲ نفر از زندانیان در روز اربعین به آغوش خانواده‌های خود باز گشتند.

وی افزود: بانی اجرای برنامه‌ها و آزاد سازی زندانیان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بوده و این اقدامات با همکاری خیرین، حوزه علمیه و چند ارگان از جمله سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، اوقاف شهرستان البرز و شورای کشاورزی اقبالیه انجام شد.

حجت الاسلام افشار با اشاره به اهمیت و هدف برگزاری موکب در زندان اظهار داشت: این قشر تاکنون دیده نشده و مورد توجه قرار نگرفته بودند، لازم بود نگاه متفاوتی نسبت به اربعین داشته باشیم و به هر نحوی که بتوانیم دل خانواده‌ای را شاد کنیم امام حسین (ع) راضی می‌شود.

وی در پایان گفت: امروز طی بازدید و حضور در زندان متوجه شدیم که توجه به این قشر ضرورت دارد و تاکنون از آن غفلت شده، از این رو برپایی موکب اربعین آخرین برنامه نخواهد بود و این برنامه‌ها در طول سال نیز تداوم خواهد داشت./955/د102/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات