۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۶۵۷۴۶
رییس تبلیغات اسلامی فردوس مطرح کرد؛

برگزاری مراسم دهه پایانی ماه صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

برگزاری مراسم دهه پایانی ماه صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام آزاد با قدردانی از برگزاری مراسم اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: مراسم دهه پایانی ماه صفر هم با رعایت این دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسن آزاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی فردوس، امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه پایانی ماه صفر، با قدردانی از همراهی و همکاری مردم و هیئات مذهبی فردوس در اربعین امسال، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های مراسم اربعین حسینی در شهرستان فردوس به‌صورت محوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم (علیهم‌السلام) برگزار شد.

وی افزود: با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری در وضعیت شیوع ویروس کرونا، امسال پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار نشد و مراسم روز اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل امامزادگان فوق‌الذکر برگزار شد.

حجت‌الاسلام آزاد گفت: اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس در آئین عزاداری حسینی دهه اول ماه محرم هیئات مذهبی شهرستان مطلوب و قابل قدردانی بود و این دستورالعمل‌ها در مراسم اربعین هم به‌خوبی رعایت شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم سخنرانی و عزاداری از شب هفدهم ماه صفر در محل تمامی هیئات مذهبی با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار می‌شد، افزود: خادمین مساجد و مسؤولان هیئات مذهبی نسبت به پخش صوت زیارت اربعین و مداحی از بلندگوهای اماکن مذهبی در روز اربعین و شهرداری نسبت به تبلیغات و فضاسازی شهر اقدام کردند.

حجت‌الاسلام محمد مرادی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی فردوس هم در این نشست با بیان اینکه توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار تمامی هیئت‌های مذهبی است، گفت: به طور قطع هیئات مذهبی، مداحان و عزاداران در دهه پایانی ماه صفر هم با توجه به نظریه کارشناسان ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ویروس، مراسم عزاداری را با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی فردوس با اشاره به برگزاری برنامه‌های متفاوت از اربعین سال گذشته در اربعین امسال، اظهار داشت: طرح‌هایی از قبیل محفل زیارت اربعین مجازی، برپایی موکب‌های «سلامت، عاطفه‌ها، احسان و انفاق، بیان خاطرات اربعین» جهت خدمت‌رسانی به مردم در حاشیه مراسم اربعین، تکیه سیار برای برگزاری مراسم در مناطق عشایری و روستاهای فاقد روحانی، چهل زیارت اربعین با عنوان سوگ و شکوه در منزل و ... ازجمله طرح‌های اجر اشده در اربعین امسال بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات