۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۶۵۶۱۲
امام‌جمعه سرایان:

اربعین شعار و نماد دینی مسلمانان است

اربعین شعار و نماد دینی مسلمانان است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام سنجری گفت: اربعین شعار و نماد دینی مسلمانان است و ما هرساله با راهپیمایی اربعین عظمت و شکوه آن را به جهانیان نشان می‌دهیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری، امام‌جمعه سرایان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با تسلیت ایام مصائب اهل‌بیت (ع) و اربعین حسینی، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین راهپیمایی مسلمانان است.

وی افزود: در این راهپیمایی خیل عظیم عزاداران به‌سوی کربلای معلی رهسپار می‌شوند و به این طریق عشق و ارادت خود به اباعبدالله الحسین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام سنجری اضافه کرد: اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و تشدید آن راهپیمایی اربعین ممنوع شده است و مردم باید از این فرصت استفاده کرده و دعاها و زیارت اربعین را به‌طور خانوادگی در منازل خود قرائت کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اربعین امسال، ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند: روز اربعین همه در منازل، دو سه زیارت مهم که وارد است را بخوانند و نزد امام حسین (ع) شکوه کنند که ما دلمان می‌خواست بیاییم ولی نشد تا ایشان نظری بکنند.

حجت‌الاسلام سنجری تصریح کرد: در شرایطی که به دلیل بیماری کرونا راهپیمایی بزرگ اربعین ممنوع شده است بهتر است عزاداران و مؤمنان هزینه‌های پیاده‌روی اربعین را در غالب کمک‌های مؤمنانه هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور یقین با توجه به شرایط حاکم بر کشور نیازمندان بسیاری نیاز به کمک مؤمنانه و همدلانه هم‌وطنان خود دارند و بهتر است در این ایام هزینه‌های عزاداری را به نیازمندان و محرومان جامعه اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام سنجری افزود: اربعین حسینی امسال فرصت ارزشمندی برای همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان است تا از این فرصت برای رضایت خداوند و اهل‌بیت (ع) به نحو احسن استفاده کنند.

امام‌جمعه سرایان اظهار داشت: امسال در ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) همه عزاداران به‌ویژه هیئت‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شور و شعور خود را به جهانیان نشان دادند لذا در ایام روزهای آخر ماه صفر هم انتظار می‌رود همه اقشار و هیئت‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات