۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۶۵۴۷۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری مراسم اربعین در ۱۵ بقعه متبرکه

برگزاری مراسم اربعین در ۱۵ بقعه متبرکه
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام بخشی پور از برگزاری مراسم روز اربعین حسینی در فضای باز ۱۵ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی، با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: امسال مراسم روز اربعین در فضای باز برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن چاره‌ای جز اینکه مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر را در فضای باز برگزار کنیم نداریم و در این مورد هم ما تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

حجت‌الاسلام بخشی پور اضافه کرد: در این راستا هم‌زمان با سراسر کشور مراسم زیارت روز اربعین حسینی پنجشنبه 17 مهرماه در فضای باز 15 بقعه متبرکه استان با حضور عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم زیارت اربعین حسینی روز پنجشنبه 17 مهرماه سال جاری ساعت 10 صبح در فضای باز بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام بخشی پور تصریح کرد: به دلیل اینکه بیش از همه‌چیز سلامت عزاداران مهم است این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم پیاده‌روی اربعین که هرسال با پیاده‌روی خیل عظیم عزاداران حسینی به سمت بقاع متبرکه انجام می‌گرفت، امسال برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی پور افزود: در دهه آخر ماه صفر نیز ۱۵ تا ۲۶ مهرماه مراسم عزاداری اربعین حسینی هر شب ساعت ۱۸ تا ۱۹ و به مدت ۴۰ دقیقه در فضای باز امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی سه هزار و ۸۶۴ موقوفه مرتبط با ماه محرم و صفر وجود دارد که ۹۸۳ وقف با این نیات در شهرستان بیرجند به ثبت رسیده است.

گفتنی است، شهرستان خوسف با ۵۳۸ موقوفه و فردوس با ۴۸۸ موقوفه در ردیف بیشترین وقف محرم و صفر قرار دارند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات