۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۶۵۹۲۸
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مطرح کرد؛

زیارت نامه های امامان معصوم؛ درسی برای مواجهه با ابتلا در زندگی

زیارت نامه های امامان معصوم؛ درسی برای مواجهه با ابتلا در زندگی
خراسان رضوی - استاد حوزه علمیه قم گفت: زیارت نامه های اهل بیت(ع) به ما گوشزد می کند که شما به زیارت کسی آمده اید که خود سنگین ترین آزمون و ابتلا را دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در حرم مطهر رضوی گفت: در همه زیارت نامه های اهل بیت(ع) بعد از سلام کوتاه به سراغ مصائب و ابتلا و آزمون هایی می روند که خدا برای اهل بیت قرار داده است.

وی افزود: یکی راز و رمز این که در زیارت نامه های اهل بیت(ع) به مصائب و گرفتاری های آن ها اشاره می شود، این است به ما گوشزد شود که شما به زیارت کسی آمده اید که خود سنگین ترین آزمون و ابتلا را دیده است بنابراین درمیدان آزمون ها مراقب باشید تا سربلند بیرون بیایید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به زیارت نامه امیرالمومنین(ع)، ابراز کرد: در زیارت نامه این حضرت می خوانیم:« شهادت می دهم که شما اول مظلوم عالم هستید.»، اسلام ظلم پذیری را تأیید نمی کند و پیامبر(ص) ظلم پذیری را نکوهش می کند اما گاهی در زندگی ناچار به تحمل ظلم هستیم که مصداق آن امام علی(ع) است، چنانچه در خانه و خانواده ظلمی به زن یا مرد می شود  و چاره ای برای حل آن وجود ندارد، باید مدارا کند و خدا اجر و پاداش آن را می دهد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در زیارت نامه صدیقه طاهره(س) می خوانیم:« خدا تورا امتحان کرد و تو در این آزمون بزرگ صبر کردی»، اول وآخر این زیارت نامه بر صبر و بردباری حضرت تأکید دارد همچنین در سجده پایانی زیارت عاشورا خداوند را در برابر سختی ها سپاس می گوییم که به فرموده امام صادق(ع) صبر دارای درجاتی از قبیل مقام صبر، مقام رضا، مقام حمد و مقام حب است که حب و محبت خداوند بالاترین درجه صبر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی افزود: در زیارت امین الله بلافاصله بعد از یک سلام می خوانیم:«أَشْهَدُ أَنَّكَ جَاهَدْتَ فِي اللهِ حَقَ جِهَادِه» که جهاد یعنی سختی ها، گرفتاری های و اسارت ها است و در ادامه 14 دعا است و حمد و سپاسگذاری و صبر بر بلا در این زیارت آمده است همچنین مجموعه خطبه های سیدالشهدا(ع) و سخنان ایشان در روز عاشورا با اهل بیت خود به صبر در برابر مشکلات تأکید دارند.

استادحوزه علمیه با اشاره به سختی ها و ابتلاهای دوران زندگی امیرالمومنین(ع) ابراز کرد: برخی دین را به چالش می کشند که دین در برابرسختی ها و بلایا ناتوان است حال آن که زندگی ائمه معصومین سراسر ابتلا است و اساس زندگی بر آزمون هاوابتلاعات است./202/خ

 

امیر خاکراه
ارسال نظرات