۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۶۶۰۰۰
مدیر ستاد اقامه نماز همدان:

تربیت واقعی جامعه در گرو توجه به نماز است

تربیت واقعی جامعه در گرو توجه به نماز است
همدان - مدیر ستاد اقامه نماز همدان گفت: اگر می‌خواهیم جامعه به معنای واقعی تربیت شود باید توجه بیشتری به امر نماز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، امروز در آیین تقدیر از دیبران دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه نماز، اظهار کرد: نماز، امر بسیار مهم معنوی و دینی که دارای آثار مهم اجتماعی است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه نماز دارای کارکرد‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، بهداشتی در جامعه است، گفت: وقتی کسی در نماز عبارت «اهدنا الصراط المستقیم» را بروی زبان می‌آورد یعنی این شخص دارای روحیه استکبارستیزی است و خط حرکت او خط خداوند است.

وی بیان کرد: ما بر آن اعتقادیم که موضوع نماز در تمام دستگاه‌ها، مورد توجه قرا گیرد تا شاهد سلامت آن مجموعه باشیم، این مهم به خانواده، بازار و سایر حوزه‌های نیز قابل تعمیم است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: اگر کسی به معنای واقعی از نماز استعانت بجوید، این نماز می‌تواند او را از تمام استرس‌ها و اضطراب‌های این عصر و زمان رهایی بخشد و موجب آرامش روح و روان او شود.

حجت الاسلام حسنی حلم افزود: طبق بیان شریف «من‌لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»، کسی که نتواند از مخلوق خود تشکر کند چگونه می‌تواند شکر گزار خالق خویش باشد، ما سپاسگزار دستگاه‌های فعال در حوزه نماز هستیم.

وی ادامه داد: برای آنکه مشعل فروزان نماز در جامعه همواره روشن باشد باید همه دستگاه‌ها و آحاد مردم در این امر دخیل باشند که در این صورت خداوند خود سپاسگزار ان شخص خواهد بود

این مقام مسئول ابراز کرد: مسائل فرهنگی به ویژه مسائل فرهنگی دینی قابل روئیت نیست،اما جامعه نماز خوان، جامعه آبادی است که این مهم در ادارات قابل مشاهده است، به گونه‌ای که توجه به کار ارباب رجوع و تلاش در حل و فصل مشکل او، نشان از نمازی بودن آن مجموعه اداری دارد.

وی ادامه داد: هر جاکه سلامت اداری را شاهد بودیم، آن مجموعه نمازی است و برخوردهای سالم و اخلاق مدارانه با مردم، نتیجه یک جامعه نمازی است اما این مهم به آسانی قابل روئیت نیست.

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه کار فرهنگی، کار سخت، زمان بر، پیچیده و ظریفی است گفت: برای نمازی کردن یک فرد به معنای واقعی در خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه زحمت بسیار باید کشید که پیامبران و اولیا الهی ما نیز برای امر تربیت که خود یک کار فرهنگی است گام در این جهان نهاده‌اند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه به معنای واقعی تربیت شود باید توجه بیشتری به امر نماز کرد، ما هرجا مشکل داریم آنجایی است که تربیت به درستی اتفاق نیفتاده است.

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در حالی که درسخت‌ترین شرایط قرار داشت از نماز خود دست نکشید، ایشان با نماز به دنبال بالا کشیدن انسان‌ها از پستی و جهالت به نور و هدایت بود.

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه کارکرد نماز، ارتقاء انسان و هدایت اوست گفت: اگر کسی به نماز پایبند شد می‌تواند جایگاه والا دست یابد که نمونه آن، شهید سلیمانی، شهید همدانی، امام(ره) و... است./1403/د102/ب1

ارسال نظرات