۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۸۳۷
مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

لزوم همراهی نهادهای متولی برای تبلیغ و جذب افراد به حوزه علمیه

لزوم همراهی نهادهای متولی برای تبلیغ و جذب افراد به حوزه علمیه
همدان - حجت الاسلام موسیوند گفت: متاسفانه ما در هیچ جای آموزش و پرورش تبلیغی برای جذب افراد به حوزه های علمیه نداریم و این یک درد بزرگ است.

حجت الاسلام عباس موسیوند، مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان همدان، با اشاره به وضعیت شدید و حاد بیماری کرونا در سطح کشور و این استان، اظهار داشت: در ابتدای سال تحصیلی که بیماری کرونا فروکش کرده بود، کلاس های طلاب به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه حوزه های علمیه تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستند، ادامه داد: پس از اینکه بیماری کرونا اوج گرفت و تصمیم بر تعطیلی حوزه ها گرفته شد، حوزه علمیه همدان نیز از مدارس علمیه این استان درخواست کرد که کلاس های خود را به صورت مجازی برگزار کنند.

حجت الاسلام موسیوند در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه دستگیری و یاری کردن کسانی است که راه خود را گم کرده اند، تصریح کرد: طرح کلینیک ناصرین یکی از طرح های خوب حوزه علمیه همدان است، برای جلوگیری از اینکه فرد بزهکار و یا خلافکار، به اصطلاح توبه کند و دیگر به سمت و سوی کارهای خلاف و بزهکارانه حرکت نکند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در همدان به عنوان اولین استان اجرا کننده بعد از استان تهران است، ابراز کرد: این طرح می تواند کمک بسزایی به کم شدن رفتارهای بزهکارانه داشته باشد و چه خوب است که حوزه های علمیه در این عرصه وارد شده اند، هرچند باید این دست اقدامات افزایش پیدا کند.

این استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه متاسفانه در بحث تبلیغ برای جذب افراد به دروس حوزوی، حوزه های علمیه تنها هستند، گفت: بسیاری از نهادهای نظام هنوز متوجه اهمیت حضور حوزه علمیه در جامعه نشده اند و همانطور که دیده می شود هر کجا حوزه و حوزویان حضور پیدا می کنند، باعث کاهش مخاطرات اجتماعی می شوند.

وی در پایان با انتقاد از عدم همراهی و همیاری سایر نهادها علی الخصوص آموزش و پرورش، برای تبلیغ حوزه و جذب افراد، افزود: متاسفانه در بین مدیران میانی و سطح بالای آموزش و پرورش کسانی هستند که دید کاملا متفاوت و متناقضی با حوزه های علمیه دارند و به همین دلیل ما در هیچ جای آموزش و پرورش تبلیغی برای جذب افراد به حوزه نداریم و این یک درد بزرگ است./1403/ت210/ب1

ارسال نظرات