۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۶۵۷۴۱
امام جمعه نهاوند:

قیام امام حسین ضلالت و روشنایی را از هم تفکیک کرد

قیام امام حسین ضلالت و روشنایی را از هم تفکیک کرد
همدان - امام جمعه نهاوند گفت: امام حسین و یارانش با فدای جان این پیام مهم را به بشریت دادند که می توان با پیروی از معنویات و دین خود را از گمراهی به سمت روشنایی ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران معصومیه شهرستان نهاوند ضمن تسلیت اربعین حسینی، عنوان کرد: هدف از قیام امام حسین علیه السلام زنده کردن مجدد دین اسلام و رسیدن به آرمان های دینی بود.

امام جمعه شهرستان نهاوند در ادامه با تاکید بر اینکه هدایت و اخلاق دو خصیصه امام حسین (ع) بود، گفت: امام حسین (ع) برای تنویر افکار عمومی آن زمان مسلمین، هدف از قیام خود را به صورت شفاف بیان می کنند.

این استاد حوزوی به این اهداف اشاره کرد و بیان کرد: بازگشت به اصول واقعی اسلام، تحول ثمر بخش و اسلامی در نظام های اجتماعی، تحول بنیادین در زندگی مردم و تحول اساسی در روابط اجتماعی از اهداف اصلی قیام سیدالشهدا بوده است.

حجت الاسلام مغیثی نیا با تاکید بر اینکه اخلاق از خصیصه های ادیان الهی به ویژه اسلام است، بیان کرد: هدف اصلی پیامبران و امامان هدایت انسان و نجات دادن او از گمراهی و تاریکی بوده است و در این زمینه  هزینه های زیادی نیز داده اند.

امام جمعه شهرستان نهاوند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر می خواهیم که زمینه رضایت خداوند متعال را فراهم بیاوریم، باید نسبت به عمل به واجبات و دوری از محرمات نهایت تلاش را داشته باشیم.

حجت الاسلام مغیثی نیا با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) ضلالت و روشنایی را از هم تفکیک کرد، اظهار داشت: امام حسین (ع) و یارانش با فدای جان خود این پیام مهم را به جهان بشریت دادند که می توان با پیروی از معنویات و دین خود را از گمراهی به سمت روشنایی ببریم./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات