۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۵۵۴
معاون آموزش حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

ضرورت تلاش حوزویان برای حفظ نگاه مثبت مردم نسبت به حوزه ها

ضرورت تلاش حوزویان برای حفظ نگاه مثبت مردم نسبت به حوزه ها
همدان - حجت الاسلام فراهانی گفت: باید تلاش شود، تا دید مثبتی که بین مردم وجود دارد عوض نشود و ساختمان حوزه های علمیه در همان سادگی و سازگاری با زندگی عامه مردم بماند.

حجت الاسلام محمد فراهانی، معاون آموزش حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار داشت: ساختمان حوزه های علمیه از قدیم الایام با سازه های اسلامی و مذهبی سازگاری داشته است و به صورت ساده بوده، به طوری که مردم با دیدن آن به یاد دین می افتادند و همین حالا نیز قریب به اتفاق مدارس علمیه از سادگی خاصی برخوردار هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان در ادامه افزود: باید سعی و کوشش شود تا این دید مثبتی که بین مردم وجود دارد عوض نشود و ساختمان حوزه های علمیه در همان سادگی و سازگاری با زندگی عامه مردم بماند و به سمت به اصطلاح لاکچری شدن حرکت نکند.

وی با تاکید بر حفظ ماهیت اسلامی ساختمان های حوزه، بیان داشت: ماهیت حوزه ها را ساختمان های به روز و گران قیمت و امکاناتی که وجودشان لازم نیست تشکیل نمی دهد، بلکه افراد آن مجموعه اعم از اساتید و طلاب هستند که ماهیت بخش حوزه های دینی می باشند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: خلاصه دانسنه و یا ندانسته ساختن ساختمانهای گران قیمت، موجب دور شدن مردم از حوزه های علمیه و علما می شود و در زمانی که دشمن تمام تلاش و کوشش خودش را به کار گرفته که مردم را از روحانیت و حوزه جدا کند،  نباید خود حوزه ها در این هدف با چنین اقداماتی به دشمن کمک کنند.

این استاد حوزه علمیه همدان ضمن تاکید بر مقابله با نفوذ فکری در حوزه ها، مطرح کرد: برای مقابله با این نوع از جریانات در وهله اول باید مسئولان حوزه های علمیه که در راس امور هستند اجازه چنین کاری را به عاملان ندهند و اگر هم بدون هماهنگی ساخته شد به آنها مجوز راه اندازی داده نشود.

وی اضافه کرد: به طور مثال کد آموزشی در اختیار مرکز مدیریت حوزه علمیه می باشد و با عدم اختصاص این کد آموزشی، آن حوزه علمیه رسمیت و امکان فعالیت نیز ندارد و راه حل بعدی نیز اینکه طلاب محترم جهت تحصیل و یادگیری دروس حوزوی، در چنین مدارسی اقدام نکنند./1403/ت210/ب1

ارسال نظرات