۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۶۵۶۶۳
نماینده ولی فقیه در همدان:

امام حسین به دنبال اصلاح معاش و معاد مردم بود

امام حسین به دنبال اصلاح معاش و معاد مردم بود
همدان - نماینده ولی فقیه در همدان به ویژگی های جامعه جاهل و اقتصاد ناسالم اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) به دنبال اصلاح معاش و معاد مردم همراه یکدیگر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم جاماندگان اربعین در همدان اظهار داشت: چنین مراسم هایی حرکت به سمت معنویات و حسینی شدن است.

امام جمعه همدان گفت: هر سال قریب به 50 سال در ماتم امام حسین (ع) عزاداری می کنیم و آنچیزی که برای همه ما مهم و تاثیرگذار است همین تقرب و نزدیک شدن به اهداف و خواسته های امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه موفقیت ما به میزان شلوغی در جلسات عزاداری نیست عنوان داشت: میزان عزاداری های ما به کمیت نیست، بلکه میزان موفقیت عزاداری های ما به کیفیت آن است که عزاداران روز به روز با آرمان امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام نزدیک شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید گفت که عزاداری ‌ها اگر شلوغ شود و دسته‌ ها نیز بیشتر، اما فکر امام حسین(ع) در جامعه احیا نشود، باید بدانیم که سر ما کلاه رفته و عزاداری نکرده‌ایم.

امام جمعه همدان با فلسفه زیارت اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین (ع) تمام وجود و هستی خود را فدای اسلام و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر کرد و این یعنی نهایت عقلانیت برای همه ما.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی افزود: نه تنها امام حسین (ع) بلکه هدف همه انبیا کامل کردن عقل مردم بوده است، لذا فلسفه بعثت پیامبران و قیام اباعبدالله (ع) احیا فطرت و عقل بشر بوده است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به ویژگی های جامعه جاهل، اقتصاد ناسالم و... اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) به دنبال درست کردن معاش و معاد مردم همراه یکدیگر بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نگاه اسلام، نگاه تک بعدی نیست، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص)، گرانی را زمینه ساز قساوت قلب بیان کرده‌اند، بنابراین گرانی‌ها و تورم با خود مشکلات فرهنگی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز اگر مدیری می خواهد که به امت اسلام کمک کند باید به معیشت و اقتصاد توجه کند و نباید فراموش کنیم که در اسلام معاش و معاد در هم تنیده‌اند و جدای از هم نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان سخنان خود به سالروز شهادت سردار همدانی اشاره کرد و گفت: امثال شهید سردار همدانی نشان دادند که ادامه دهنده راه امام حسین هستند و با شهادت خود ثابت کردند که ملت ما ملت امام حسین (ع) است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات