۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۶۰۵۳
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران:

حفظ استقلال مالی حوزه های علمیه از طریق ایجاد منابع پایدار دنبال شود

حفظ استقلال مالی حوزه های علمیه از طریق ایجاد منابع پایدار دنبال شود
تهران - حجت الاسلام ارشاد با تاکید بر اینکه حفظ استقلال مالی حوزه های علمیه از طریق ایجاد منابع پایدار دنبال شود، گفت: استقلال حوزه از حکومت خواسته مهم امامین انقلاب است.

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت جایگاه وقف و موقوفات حوزوی، گفت: مسأله موقوفات از دیرباز مورد توجه بوده و جایگاه مهمی در اسلام دارد.

وی یکی از دلایل رشد و بالندگی تمدن اسلامی و تداوم حرکت الهی در قرون و اعصار مختلف را مرهون موقوفات مالی واقفین دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین جایگاه مساله وقف اعتلای برنامه های دینی و الهی به منظور پاسداری از گنجینه اسلام است که در بستر حوزه های علمیه اتفاق می افتد.

حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه حوزه علمیه به عنوان خاستگاه دین و دیانت در اعصار مختلف نقش اصلی و حیاتی را در پاسداری و تداوم دین و معنویات داشته است، عنوان کرد: بر همین اساس موقوفات حوزوی نقش بی بدیلی در حراست و حفاظت از گنجینه ذی قیمت الهی قرآن و عترت داشته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه حفظ استقلال مالی حوزه های علمیه باید از طریق ایجاد منابع پایدار دنبال شود، اظهار داشت: امامین انقلاب بارها به استقلال مالی حوزه های علمیه اشاره داشته و تاکید کردند حوزه علمیه باید مستقل و آزاد بوده و نباید از نظر مالی به حکومت وابسته باشد.

وی ادامه داد: حوزه آزاد و مستقل به راحتی می تواند در مقابل هجمه های دشمنان که علیه دین و مکتب حیات بخش الهی طراحی می شود ایستادگی کرده و به مقابله بپردازند؛ بر همین اساس سیره و روش علمای سلف و مردم متدین در طول تاریخ ایجاد موقوفات حوزوی بوده تا بتوانند از این طریق پاسدار مبانی دین و اسلام باشند.

حجت الاسلام ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: خودکفایی حوزه علمیه از مسائل بسیار مهمی است که موجب می شود حوزه نقش و رسالت بی بدیل خود را در راستای نشر معارف دین و حراست از دیانت مردم انجام دهد و موفق باشد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
بسیار عالی
0
0