۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۶۰۶۷
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

تحریف مفهوم عقلانیت؛ حربه عافیت طلبان

تحریف مفهوم عقلانیت؛ حربه عافیت طلبان
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: عافیت طلبان که با انفعال و عدم اتکا به داخل مرتکب اشتباه شده‌اند به دنبال تحریف عقلانیت برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبتنی بر آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) است، گفت: وقتی عده‌ای در جامعه تلاش می‌کنند تا با تحریف مفاهیم ارزشمند القائات غلط به ذهن مردم تزریق کنند، رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از درک غلط و تحریف حقایق و نهادینه شدن تحریفات فرمایشات کلیدی مطرح می‌کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: در روزهای اخیر گفت‌وگوهای زیادی در مورد مصادیق عقلانیت و رفتارهای عاقلانه در جامعه بین مردم و در رسانه‌ها مطرح بود، پیام رسانها و شبکه‌های اجتماعی نیز در این خصوص محل بحث و گفت‌وگو بوده است.           

دستورات دین و شرع با عقلانیت در تضاد نیست

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه معتقد هستیم شرع و دین ما با عقلانیت در تضاد نیست، تصریح کرد: در مورد عقلانیت و رفتار عاقلانه و اساسا زندگی بر مدار آموزه‌های عقلانی که همان آموزه‌های شرعی و دینی ما است و در واقع یافته های برخاسته از عقل سلیم همان مسائلی است که مبتنی بر فطرت خدادادی بشریت است، عده ای در حال تلاش برای القائات غلط و غیر عقلانی و غیرواقعی هستند.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد و جریانات برای القای مغایرت خطرپذیری در مسائل داخلی و خارجی با عقلانیت، اظهار کرد: در جریان نهضت امام حسین(ع) برخی سر راه ایشان ایستادند و امام حسین(ع) را نصیحت کردند، اینها افراد بدی هم نبودند اما فهم درستی از دین و مسائل دینی نداشتند و با عقل قاصر خودشان می‌خواستند امام حسین(ع) را نصیحت کنند که مخاطرات این قیام را نباید بپذیرند و لازم است از مسیر قیام علیه ظلم و استکبار خارج شوند.

اگر سازشکاری سیره اهل بیت بود شاهد نهضت‌ها و قیام های تاریخ نبودیم

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه سازشکاری اگر در سیره اهل بیت(ع) و یاران ایشان وجود داشت شاهد نهضت‌ها و قیام‌ها در طول تاریخ نبودیم، خاطرنشان کرد: اگر بنابر سازشکاری و عدم خطرپذیری بود در جهان اسلام و حتی جهان نباید این همه نهضت و قیام و انقلاب علیه ظلم و ستم و استکبار شکل می‌گرفت، باید بدانیم رسیدن به موفقیت و شکست دادن ظلم و ستم بدون هزینه ممکن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تحریف را عاملی برای توجیه اشتباهات و شکست‌های جریان عافیت طلب توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با تحریف واژه‌ها و حقایق به میدان آمده‌اند، جا دارد پیش از اینکه از رهبر معظم انقلاب خرج کنیم نخبگان و فرهیختگان جامعه این القائات غلط را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

اتکا به توان داخلی عامل صیانت و قدرت نظام مقدس اسلامی است

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی اعتراف دارند که جبهه مقاومت و سیاست‌های خوداتکا و درون‌زا و متکی بر توان داخلی نظام مقدس اسلامی و عدم انفعال و سازشکاری، قوام زیادی به انقلاب اسلامی بخشیده و عامل برتری در بسیاری از مسائل از جمله مسائل منطقه بوده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان به صیانت بخشی و قدرت بازدارنده سیاست‌های متکی بر توان داخلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: عده‌ای چشم بر این ابزارهای اقتدار نظام مقدس اسلامی بسته‌اند و دنبال ترساندن مردم و منفعل کردن فعالان انقلابی جامعه هستند و بسیار بجا است که ابعاد این فرمایش رهبر معظم انقلاب و مبانی آن در قرآن و سنت مورد پژوهش قرار بگیرد و به درستی برای جامعه تبیین شود تا منابع دینی و اسلامی موجود در این خصوص برای مردم به خوبی آشکار شود./1304/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات