۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۶۶۰۷۵

«رسانه و تروریسم جنسیتی» منتشر شد

«رسانه و تروریسم جنسیتی» منتشر شد
کتاب «رسانه و تروریسم جنسیتی» نوشته پریسا رضازاده جلالی منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «رسانه و تروریسم جنسیتی» نوشته «پریسا رضازاده جلالی» با نگاهی موشکافانه به کارکرد رسانه در دنیای امروز، ذهن مخاطب را نسبت به پشت پرده تولیدات رسانه ای و شبکه های مجازی به چالش  می کشاند.

«رسانه و تروریسم جنسیتی» تحلیلی از انوع خشونت های رسانه ای بر ضد جامعه زنان و تلاش امپریالیسم در جهت انحراف افکار عمومی با توسل به جذابیت شبکه های مجازی است. نحوه اعمال خشونت جنسی از طریق رسانه ها و تاثیر رسانه در ایجاد خشونت جنسی و تشدید آن از جمله موضوعات این کتاب است.

در فصل نخست کتاب «رسانه و تروریسم جنسیتی» به ماهیت تروریسم ، علل تروریسم و دلایل روانشناسانه و ایدئولوژیک همچنین علل فرهنگی و اجتماعی آن پرداخته شده است. خشونت و اقدامات بازدارنده خشونت جنسیتی، اشکال تروریسم جنسیتی، پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی نیز در فصل دوم و سوم کتاب به رشته تحریر درآمده است. در نهایت در فصل چهارم کتاب، نقش رسانه ها در ترویج تروریسم جنسیتی ، اشکال تروریسم جنسیتی مجازی، ترور فکری و اخلاقی همچنین شیوه های مقابله با تروریسم جنسیتی به تفصیل بررسی شده است.

لزوم آگاه سازی جامعه به ویژه زنان نسبت به هجمه های پنهان شبکه های مجازی از جمله فیس بوک، تلگرام، ایسنتاگرام و... از سوی نهادهای متولی موضوع دیگری است که در کتاب «رسانه و تروریسم جنسیتی» به آن پرداخته می شود.

«رسانه و تروریسم جنسیتی» دومین اثر از «پریسا رضا زاده  جلالی» است. این مولف  در کتاب نخست خود با عنوان « جامعه شناسی خشونت و آزار جنسی» انواع خشونت و آزارهای وارد بر زنان را به تفصیل مورد بررسی قرار  داده است.

گفتنی است، کتاب «رسانه و تروریسم جنسیتی» نوشته «پریسا رضا زاده جلالی» مشتمل بر 130 صفحه در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۰۰۰۰ تومان از توسط انتشارات رشد فرهنگ به چاپ رسیده است./826/د101/ق

ارسال نظرات