۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۶۶۰۹۲

آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند
در سومین روز اعلام آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره‌باغ، دو کشور همدیگر را مجددا به نقض آتش‌بس متهم کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، با گذشت سه روز از اعلام آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در درگیری‌های قره باغ، مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز (سه شنبه) بار دیگر یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان گفت: نیرو‌های آذربایجان صبح امروز عملیات خود را مجددا آغاز کردند و چند نقطه به ویژه در محور شمال شرقی را در قره باغ مورد حمله موشکی و توپخانه خود قرار دادند و اوضاع در خط تماس در طول شب متشنج بوده است.

وزارت دفاع آذربایجان نیز اعلام کرد که ایروان چهار نقطه از قره باغ را هدف قرار داده است که با عملیات‌های دفاعی نیرو‌های باکو مواجه شده است و شماری از تسلیحات ارمنستان از جمله سه موشک انداز، پدافند هوایی و سه پهپاد را منهدم کرده‌اند.

البته وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به این بیانیه ضمن رد آن تاکید کرد آن‌ها به آتش بس پایبند بوده اند و آن را نقض نکردند.

وزیر خارجه روسیه که میانجی گر این آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان بود اعلام کرد که دو طرف هنور به طور کامل آتش بس را رعایت نکرده اند لذا از باکو و ایروان خواسته است که تا پایان کامل جنگ به این آتش بس پایبند باشند.

وزیر خارجه روسیه روز شنبه پس از نشست سه‌جانبه با دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری‌ها در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» که حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید، از توافق دو کشور بر آتش بس در این منطقه خبر داد و با قرائت بیانیه‌ای مشترک، اظهار کرد: طبق توافق طرفین، آتش‌بس در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از نیمه‌شب دهم اکتبر آغاز شده است.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.
ارسال نظرات