۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۶۰۹۳
مدیر کل اوقاف مازندران مطرح کرد؛

درمان و مسکن دو اولویت اصلی موقوفات جدید

درمان و مسکن دو اولویت اصلی موقوفات جدید
مازندران - حجت الاسلام حیدری از سوق دادن وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه خبر داد و گفت: در حال حاضر مهم ترین مطالبه و درخواست مردم در حوزه درمان و مسکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، وقف را ضامن گسترش مساوات و عدالت در جامعه اسلامی دانست و گفت: وقف بزرگترین ثمره برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

وی، تعداد موقوفات استان را 14 هزار موقوفه اعلام کرد و افزود: بیشتر نیات موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام حیدری به 116 وقف جدید در سالجاری اشاره کرد و گفت: این تعداد موقوفات در سال گذشته 57 مورد بوده است.

مدیر کل اوقاف مازندران، وقف را نوعی جهاد اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: وقف پشتوانه مناسبی برای حکومت دینی، اسلام و اهل بیت(ع) است.

توزیع هزار سبد کالا در قالب طرح کمک مؤمنانه

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع هزار سبد کالا در قالب طرح کمک مؤمنانه از محل درآمد موقوفات در میان خانواده های نیازمند و کم درآمد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز 15 زندانی جرائم غیر عمد از محل درآمد موقوفات استان آزاد شدند.

حجت الاسلام حیدری به تهیه جهیزیه برای 70 زوج جوان نیازمند در استان از محل موقوفات اشاره کرد و افزود: همچنین طرح مهر تحصیلی نیز با بهره گیری از ظرفیت موقوفات با تهیه لوازم مورد نیاز دانش آموزان نیازمند به مبلغ پنج میلیارد ریال اجرایی شد.

وی با بیان این که صد عدد تبلت به دانش آموزان نیازمند و کم درآمد استان اهداء شد، بیان داشت: در طرح مهر تحصیلی حدود 450 بسته لوازم التحریر از محل موقوفات تهیه و در میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

خرید هفت دستگاه تنفسی برای بیمارستان آیت الله روحانی بابل

حجت الاسلام حیدری همچنین به خرید هفت دستگاه تنفسی برای بیمارستان آیت الله روحانی بابل از محل درآمد موقوفات این شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث کرونا مجموعه اوقاف همه توان خود را برای کمک به خانواده های کم درآمد و نیازمند به کار گرفته است.

مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری مسابقات قرآنی در 20 شهرستان استان با حضور هزار و 577 نفر شرکت کننده اشاره کرد و افزود: در این دوره از مسابقات 110 نفر به مرحله استانی و 17 نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

حجت الاسلام حیدری همچنین تعداد امامزادگان مازندران را هزار و 631 مورد اعلام کرد و با بیان این که مازندران بیشترین امامزاده را در سطح کشور دارد، گفت: این نشان دهنده دینداری و عشق و علاقه مردم این استان به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها است.

اجرای 170 پروژه عمرانی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران

وی در ادامه سخنان خود به تدوین طرح جامع به منظور بازسازی، تعمیرات و ساخت و ساز هفتاد امامزاده مازندران اشاره کرد و افزود: 170 پروژه عمرانی در سطح 130 هزار مترمربع از بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

مدیر کل اوقاف مازندران همچنین به سرمایه گذاری در موقوفات استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در سی مورد پروژه های موقوفه استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام حیدری همچنین از نصب 42 ضریح جدید در بقاع متبرکه استان با مشارکت مردمی و خیرات مؤمنان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در بحث ساخت و ساز امامزادگان و بقاع متبرکه کمک های دولتی بسیار محدود است، بیان داشت: علیرغم همه این محدودیت ها 70 درصد از پروژه های آغاز شده از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

خدمات رسانی 2000 خادم در سطح 300 امامزاده به مردم

مدیر کل اوقاف مازندران همچنین از ارائه خدمات توسط دو هزار خادم در سطح 300 امامزاده شاخص استان به مردم خبر داد و گفت: امسال برای 335 رقبه سند مالکیت اولیه و همچنین برای 270 موقوفه استان نیز سند ترک برگ صادر شده است.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود بیشترین مراجعات و درخواست های مردمی به ادارات اوقاف را در خصوص مسائل درمانی و بحث مسکن دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل اوقاف در تلاش است موقوفات جدید را به سمت مسائل و نیازهای روز جامعه و مردم سوق دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که در حال حاضر هیچ امامزاده ای در مازندران تعطیل نیست و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی امکان بهره مندی از این اماکن معنوی برای مردم وجود دارد، افزود: با توجه به دستورالعمل های ارائه شده برگزاری نماز جماعت و اجتماعات در امامزادگان و بقاع متبرکه ممنوع است.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که حفظ سلامت مردم اولویت نخست همه ما است، تصریح کرد: اگر در جایی مشاهده شود دستورالعمل های بهداشتی رعایت نمی شود به طور حتم برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت./950//202/خ

ارسال نظرات