۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۶۱۱۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بانک ها در چرخه اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند

بانک ها در چرخه اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش بانک ها در چرخه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: از ظرفیت بانک ها برای جهش و رونق تولید استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، عصر امروز در دیدار اعضای شورای بانک‌های لرستان، با تسلیت دهه آخر صفر گفت: رشد اقتصادی بدون توسعه فرهنگی امکانپذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه افرادی که بیت المال را در اختیار بگیرند به این نیت که پرداخت نکنند و یا در جهت منافع شخصی و در محلی غیر از اهداف مشخص شده هزینه کنند، قابلیت کار را از جهت فرهنگی ندارند، افزود: این افراد در مدیریت ها جایگاهی نخواهند داشت.

وی به نقش بانک ها در چرخه اقتصادی و رونق تولید کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از این ظرفیت برای حمایت و رونق تولید باید استفاده شود، جهش تولید بدون همراهی و همکاری بانک‌ها میسر نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: در هر مقطعی که رشد اقتصادی وجود داشته است، حاصل نقش آفرینی بانک ها نیز بوده و هرجا رشد اقتصادی منفی شده، چرخه همکاری بانک ها دچار اختلال شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان قابل قبول نیست، تأکید کرد: سهمیه سرمایه در گردش استان و برخی استان‌های دیگر را در اختیار تولید کنندگان قرار دادیم اما هنوز به حد متوسط نرسیده ایم، در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید داشت: نباید سرمایه بانک ها را به دست افراد سودجو سپرد که این اقدام در تخریب اقتصاد نقش دارد و جلوی رشد اقتصادی را می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه دقت نظر در پرداخت تسهیلات و اهلیت افراد در امور باید مورد توجه ویژه بانک‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: روش‌ها و مشوق‌های بانکی نباید به سمت کارهای غیرمولد و غیرتولیدی برود.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: واحدهای تملیکی که مدت ها است رها شده اند، باید وضعیت این کارگاه‌ها به سرعت مشخص شود و واگذاری این واحدها در جهت تولید، اشتغال و رشد اقتصادی قرار گیرد./۹۴۵۱/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات