۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۶۱۲۸
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

مردم مراقب سوء استفاده نا اهلان از واژه عقلانیت باشند

مردم مراقب سوء استفاده نا اهلان از واژه عقلانیت باشند
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل گفت: مردم باید مراقب واژه های زیبایی همچون «عقلانیت» باشند تا مورد سوء استفاده افراد نا اهل قرار نگیرد.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفتگو خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: یک از ویژگی‌های رهبر توانمند و کارآمد این است که بتواند مفاهیم را خوب تجزیه و تحلیل کند و مانع برداشت غلط و یا سوء استفاده از واژگان زیبایی همچون عقلانیت شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب طی بیش از ۳۰ سال رهبری نظام جمهوری اسلامی بار‌ها و بار‌ها نسبت به واژگان پرکارآمد و زیبا و جذاب که مورد سوء استفاده قرار داشته مواضع و روشنگری‌های بسیار زیبایی داشته اند.

حجت الاسلام شاه فضل یادآور شد: از جمله این موارد تحلیل مسأله عقلانیت است که اخیرا رهبرمعظم انقلاب به زیبایی آن را تحلیل کردند و مانع از سوء استفاده از این واژه زییا و مقدس شدند.

وی ادامه داد: برخی از مسؤولان بلند پایه نظام که واداده و از دشمن ترس و هراس دارند برای توجیه رفتار‌های اشتباه خود متوسل به استفاده از واژه‌های زیبا شدند تا ترس و وادادگی خود را پشت واژگان زیبا پنهان کنند و نام آن را هم عقلانیت گذاشتند تا کسی متعرض آن‌ها نشود تا بتوانند حرکت خود را به دور از چشم افراد تیزبین انجام دهند، اما دیده بان نظام اعلام کرد مراقبت باشید با شعار عقلانیت فریب نخورید و شعار عقلانیت سبب نشود از صراط مستقیم خارج شوید.

دبیر جامعه روحانیت کاشان به موارد دیگری از فرمایشات در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: مردم باید مراقب واژه‌های زیبایی همچون «عقلانیت» باشند تا مورد سوء استفاده افراد نا اهل قرار نگیرند.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: اگر رهبر معظم انقلاب موضوع «بصیرت» را مطرح می‌فرماید، یکی از جلوه‌های بصیرت این است که افراد نتوانند پشت الفاظ و واژه‌های زیبا خود را پنهان کنند و رفتار‌های ناشایستی را انجام دهند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب قبلاً درباره واژه «مردم سالاری» همین واکنش را داشت و با اضافه کردن پسوند دینی می‌فرماید، آنچه که مورد تأیید اسلام است مردم سالاری دینی است و جمهوری اسلامی بهترین مصداق مردم سالاری دینی است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز واژه «آزادی» نقل محافل و ورد زبان سیاسیون بود و مورد سوء استفاده قرار می گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب آن روز نیز به این مسأله وارد شدند و اعلام کردند، مرادتان را از آزادی تبیین کنید تا برخی گمان نکنند آزادی به معنی بی بند و باری است.

حجت الاسلام شاه فضل یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با واژه زیبای «جامعه مدنی» که سال‌ها مورد توجه بود می‌فرماید، اگر این واژه واردات غرب باشد آن را قبول نداریم، اما اگر از مدینه الرسول گرفته شده از آرمان‌های ما است./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات