۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۶۱۴۰
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پایمال کردن حقوق دیگران است

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پایمال کردن حقوق دیگران است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صابری عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را پایمال کردن حقوق دیگران دانست و گفت: بعضی از افراد اینگونه می اندیشند که کرونا هرگز آنها را درگیر نخواهد کرد

حجت الاسلام رحمان صابری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان کرد: شیوع و انتشار کرونا را باید بدترین و سخت ترین حادثه در قرن اخیر برای جامعه بشری عنوان کرد.

این استاد مدرسه عالی آیت الله بروجردی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه کرونا را باید نتیجه خودخواهی ها و دور شدن بشر از معنویات عنوان کرد، گفت: بشر در دوره های تاریخی همواره نشان داده است که از روحیه انحصارطلبی برخوردار بوده است و بی شک چنین رویدادهایی همانند کرونا نتیجه عمل انسان است.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه امروز جامعه نیازمند یک مدیریت درست در بحث کروناست، افزود: کرونا به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است و به صورت مزمن بار روانی برای جامعه به بار آورده است، بنابراین باید بتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم.

وی با انتقاد از ضعف مدیریتی در برخی از حوزه ها و بخش ها، گفت: بخشی از بار روانی کرونا برمی گردد به رعایت پروتکل های بهداشتی، متاسفانه برخی از شهروندان هنوز این حقیقت را باور ندارند که کرونا با کسی شوخی ندارد.

این استاد حوزوی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را یک تخلف عمومی و حتی پایمال کردن حقوق دیگران عنوان کرد و بیان داشت: بعضی از افراد اینگونه می اندیشند که کرونا هرگز آنها را درگیر نخواهد کرد، ولی همین باور باعث شده است که آمار افراد کرونایی در استانی همانند کرمانشاه افزایش نگران کننده ای داشته باشد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه کرونا صدمات اقتصادی، فرهنگی و... را به جوامع بشری وارد کرده است، ادامه داد: متاسفانه بیش از 8 ماه است که کرونا همچنان در جهان می تازد و بسیاری از بخش های جامعه همانند اقتصاد، فرهنگ، آموزش و... عملا به تعطیلی کشیده شده اند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: بسیاری از مراکز آموزشی همانند حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مدارس و... در بیشتر کشور اکنون تعطیل هستند و تنها راه ارتباطی آنان برای تداوم آموزش ها، فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش در فضای مجازی هرگز نمی تواند در بحث کیفیت به آموزش حضوری برسد، افزود: متاسفانه نبود بسترهای استاندارد در بحث آموزش در فضای مجازی، امروز خود را برای همه ما نمایان ساخته است.

حجت الاسلام صابری در ادامه سخنان خود بیان داشت: شاید در برهه های خاصی برخی از اساتید و معلمان در بحث آموزش در فضای مجازی موفق عمل کرده باشند، ولی باید پذیرفت که زیرساخت های فضای مجازی به معنای واقعی در کشور مهیا نیست.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طلاب نیز که از این وضعیت ویژه مستثنی نیستند، باید بتوانند که خود مدیریت امور درسی را برعهده بگیرند و در فضای مجازی آموزش ها را پیگیری نمایند و نیز سعی داشته باشند که ارتباط با اساتید حوزوی را هرگز قطع نکنند.

حجت الاسلام صابری خاطرنشان کرد: با این وجود خوشبختانه بسیاری از طلاب به خوبی وضعیت کنونی کشور و استان را در بحث کرونا دریافته اند و ادامه تحصیل خود را در فضای مجازی به خوبی دنبال می کنند./1400//310/خ

ارسال نظرات