۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۶۶۱۷۶
طی یک سال گذشته؛

۵۰ موقوفه جدید در استان هرمزگان ثبت شده است

۵۰ موقوفه جدید در استان هرمزگان ثبت شده است
هرمزگان - حجت الاسلام مهدیان از ثبت ۵۰ موقوفه جدید در استان هرمزگان خبر داد و گفت: ۷ هزار و ۵۰۷ موقوفه در استان هرمزگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حسین مهدیان در نشست خبری دهه وقف اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، نحوه ارائه بسیاری از خدمات در مجموعه های مختلف تغییر یافت و به صورت غیرحضوری ارائه شد که تجریه جدیدی در این حوزه صورت صورت گرفت.

وی افزود: تعداد 7 هزار و 507 موقوفه، 14 هزار و 148 رقبه، 221 بقعه متبرکه و 54 امامزاده واجد التعظیم در استان هرمزگان وجود دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: با تلاش و زحمات همکاران در اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان و همکاری اصحاب رسانه، در یک سال گذشته، 50 وقف جدید در این اداره کل به ثبت رسیده که قریب به 50 درصد آن در حوزه آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام مهدیان ضمن تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در یک سال اخیر از انعقاد تفاهم نامه با ستاد دیه استان هرمزگان برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: به برکت این اقدام، 8 زندانی غیر عمد آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

وی افزود: فعالیت های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از قبیل آرامش بهاری، نشاط بهاری و یاس نبوی در فضای مجازی اجرا شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان داشت: طرح خیمه های معرفت با حضور کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف از قبیل خانواده، تربیت فرزند، مشاوره رایگان، پاسخ به سوالات شرعی و کار با کودک جهت بهره مندی گروه های هدف در فضای مجازی راه اندازی شد.

حجت الاسلام مهدیان، راه اندازی 18 مرکز افق با هدف ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی، فعالیت بیش از 210 مبلغ متخصص در فضای مجازی در بقاع متبرکه، برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی و ... را از جمله فعالیت های انجام شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در یک سال گذشته نام برد.

وی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19، 13 هزار و 984 بسته معیشتی در سطح استان در بین خانواده های کمتر برخوردار توزیع شد. همچنین 56 هزار و 833 بسته بهداشتی در مرکز استان و شهرستان ها توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، 58 هزار پرس تهیه و توزیع غذای گرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از ابتدای دهه محرم تا کنون، بیش از 6 هزار لیتر مواد ضدعفونی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در سه بقعه متبرکه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس، سیدسلطان محمد(ع) رودان و یکی از امکان مذهبی در شهر پارسیان، تهیه 200 لباس گان و توزیع بین مراکز بهداشتی و بیمارستانی و تهیه و توزیع ماسک و دستکش را از دیگر اقدامات این اداره کل در شرایط کرونایی عنوان کرد.

حجت الاسلام مهدیان ابراز داشت: از آنجایی که یکی از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه؛ اجرای نیات واقفین است در یک سال گذشته، 48 میلیارد ریال اجرای نیات شده است./851/پ210/ب1

ارسال نظرات