۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۲۰۹
تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن:

حوزه های علمیه تحت حمایت و پشتیبانی مردم اداره می شوند

حوزه های علمیه تحت حمایت و پشتیبانی مردم اداره می شوند
تهران - حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه حوزه های علمیه تحت حمایت و پشتیبانی مردم اداره می شوند، گفت: فعالیت تبلیغی حوزه های علمیه با حمایت مردمی صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مردم همواره در طول تاریخ پشتیبان و حامیان اصلی حوزه های علمیه بودند، گفت: وقف با تار و پود مردم ایران در هم آمیخته و رونق حوزه های علمیه در گرو همین موقوفاتی است که واقفین وقف می کنند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) رسالت نظام و حوزه های علمیه حتی وسائل ارتباط جمعی چون رسانه ها در ترویج و ماندگاری سنت حسنه وقف را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: وقف به عنوان سنت حسنه جاریه می تواند صدها بلکه هزاران سال برای واقف ایفای نقش کرده و برایش خیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه قلب مردم ایران سرشار از محبت الهی و محبت به اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: ملت ایران همیشه به دنبال تبعیت از دیدگاه و سیره اهل بیت(ع) بوده و هستند و حوزه های علمیه و روحانیت را سخنگوی معارف ناب و اصیل دین و خاندان عصمت و طهارت(ع) می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی اعتماد مردم به حوزه های علمیه را بسیار عمیق و محکم دانست و ابراز کرد: یکی از رسالت های حوزه های علمیه تقویت باورها و اعتقادات مردم بخصوص نسل جوان است و چون حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج معارف حقه الهی پیشگام هستند مورد حمایت مالی و معنوی مردم قرار می گیرند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: مردم خیر اندیش همواره دوست دارند در صحنه های تبلیغی و ترویجی معارف اسلامی حضور داشته باشند بر همین اساس در دوران حیات اقدام به وقف بخشی از اموالشان می کنند تا صرف اداره حوزه های علمیه و تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های ارتباط جمعی وظیفه مهمی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دارند، عنوان کرد: بازگویی جایگاه وقف در اندیشه و باور دینی مردم یکی از رسالت های رسانه ها به شمار می رود تا نسل های آینده نیز با این حکم الهی بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: با تبلیغ سنت وقف مردم رغبت بیشتری برای پشتیبانی از حوزه های علمیه و معارف دین پیدا می کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات