۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۶۶۱۶۰
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

مذاکره با آمریکا و ترسیدن از دشمن نهایت بی عقلی است

مذاکره با آمریکا و ترسیدن از دشمن نهایت بی عقلی است
تهران - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر توان داخلی را عین عقلانیت دانست و گفت: مذاکره و ترسیدن از آمریکا عین بی عقلی است.

آیت الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به بیانات اخیر رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش آموختگان دانشگاه افسری نیروهای مسلح، گفت: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران بر سه رکن استحکام و ثبات اقتصادی، توانایی و قوام فرهنگی و قدرت دفاعی استوار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عقلانیت به معنای محاسبات دقیق و نترسیدن از تهدیدات دشمنان است، اظهار داشت: مدیریت صحیح و توانمند عین عقلانیت است، کسانی که ترسیدن از دشمن و محافظه کاری را عقلانیت می دانند سخت در اشتباه هستند.

آیت الله مجتهدشبستری مسائل اقتصادی و تامین معیشت مردم را یکی از ارکان اقتدار دانست و ابراز کرد: بعضی از مسؤولان در زمینه رشد اقتصادی کشور تلاش خوبی دارند و اجرای مصوبات را پیگیری می کنند اما برخی بخش های مدیریتی در اجرای مصوبات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم عملکردی ضعف دارند؛ مشکلات کشور با مدیریت خسته و ضعیف حل نمی شود بلکه مدیران خستگی ناپذیر و قوی لازم است تا این مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه علاج فشار و تحریم های خارجی را باید در داخل جستجو کرد، اظهار داشت: مسؤولان نباید انتظار داشته باشند خارجی ها بیایند و مشکلات کشور را حل کنند بلکه خودشان با تدبیری مدبرانه و محاسبات صحیح اقدام به رفع این مشکلات کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به آیات قرآن کریم، عنوان کرد: خداوند متعال بارها در قرآن کریم انسان ها را به تعقل دعوت کرده و تاکید دارد که اسلام دین تعقل است؛ تعقل به معنای این نیست که همیشه از دشمن ترس داشت و عقب نشینی کرد بلکه یکی از علائم تعقل مقاومت و ایستادگی در برابر حملات و تهاجمات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی دشمن است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی می گویند باید مذاکره با آمریکا را بپذیریم چون عین عقلانیت است؛ این منطق صحیحی نیست در اینجا عقلانیت حکم می کند که مسؤولان برای دور زدن تحریم ها و رفع مشکلات اقتصادی به سرمایه های داخلی تکیه کنند زیرا مذاکره و ترسیدن از تهدیدات دشمن خلاف عقلانیت و دلالت بر ذلت و ترسو بودن دارد.

آیت الله مجتهدشبستری اجرای اقتصاد مقاومتی را عین عقلانیت و یک محاسبه دقیق برای رفع تحریم ها خواند و اظهار داشت: کسانی که تمایل به مذاکره با آمریکا دارند و رفع مشکلات کنونی را در متحد شدن با مستکبران جهانی می دانند در اصل عقلانیت را توجیه کرده و ترسیدن از دشمن را عاقلانه ترین راه می دانند این افراد کسانی هستند که استقلال کشور برایشان مهم نبوده و تنها به فکر اتحاد با آمریکا و کوتاه آمدن در برابر او هستند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
احسنت
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
انتقاد..
1
0
حسین
United Kingdom
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
روحانی .. انتقاد
0
0