۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۶۶۲۲۶

شورای روابط اسلامی آمریکا خواستار حمایت از مسجد مینه‌سوتا شد

شورای روابط اسلامی آمریکا خواستار حمایت از مسجد مینه‌سوتا شد
درپی وقوع حملات متعدد خرابکاری علیه مسجدی در شهر سنت پاول در ایالت مینه‌سوتای آمریکا، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی، حمایت جامعه محلی را طلبیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به نقل از twincities، پس از وقوع حوادث متعدد خرابکاری در مسجد شهر سنت پاول در ایالت مینه سوتای آمریکا در ماه های اخیر، شورای روابط اسلامی آمریکایی(کایر) خواستار حمایت اجتماعی شده است.

به گفته این شورا، حوادث متعدد خرابکاری در مرکز اسلامی دارالعلوم در محله دیتون بلاف در سنت پاول تاکنون بیش از ۲۰ هزار دلار به مدرسه در تابستان خسارت وارد کرده است.

جیلانی حسین مدیر اجرایی شورا در مینه سوتا روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: ما نگران ساکنان محله اطراف آن در نزدیکی مرکز اسلامی دارالعلوم نیستیم که همیشه از مسجد و مسلمانان در این محله حمایت کرده ­اند بلکه ظن داریم که برخی افراط گرایان خارج از جامعه این اقدامات نفرت انگیز را انجام می ­دهند.

حسین گفت: مشخص نیست که انگیزه خرابکاران چه بوده است و این اتفاقات همه در یک مسجد رخ داده­ اند و مشخصا جهت گیری شده­ اند و تا زمانی که پلیس مجرمان را دستگیر نکند نمی ­توان نظری در این باره داد.

 به گفته جیلانی، در نخستین حادثه که در یکی از ساختمان­ های مسجد رخ داده، کل ساختمان با شعارنویسی دیواری با اسپری رنگ مخدوش شده است. جیلانی گفت: روی تمام درها، دیوارها و حتی پلکان این مسجد شعارنویسی­ های مستهجن و خرابکارانه به چشم می ­خورد.

این حادثه در تاریخ ۲۵ آگوست به پلیس گزارش شد که به آنها گفته شد که به نظر می­ رسد هفته­ ها قبل رخ داده است. براساس گزارش پلیس به نظر می ­رسد به دلیل خسارات و آسیب ­های وارده مظنون مدت طولانی در ساختمان بوده است.

شورا همچنین گزارش داد که در ۲۴ آگوست فردی درب ورودی ساختمان مدرسه را شکسته و حتی پس از تعمیر این حادثه دوباره رخ داده است. وسایل نقلیه در پارکینگ خصوصی مسجد نیز خساراتی دیده­ اند.

جیلانی در بیانیه خود گفت که مساجد در مینه سوتا «هدف بمب گذاری، تخریب و موارد دیگر قرار گرفته اند. از سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش تهدیدها و حملات اسلام هراسی دیگر بوده ایم. ما نمی توانیم این حملات به مساجدی را که قصد ایجاد ترس و وحشت در مسلمانان و مرکز اسلامی دارالعلوم را دارند بپذیریم. ما مرعوب نخواهیم شد و عبادت خود را متوقف نخواهیم کرد.

ارسال نظرات