۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۶۲۶۸

کتاب «دوماشال» در همدان رونمایی شد

کتاب «دوماشال» در همدان رونمایی شد
کتاب «دوماشال» خاطرات ماشاالله حرمتی از رزمندگان دفاع مقدس عصر چهارشنبه با حضور نویسنده، راوی و جمعی از نویسندگان در همدان رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، رییس حوزه هنری همدان عصر روز چهارشنبه در آیین رونمایی کتاب «دوماشال» اظهار داشت: حوزه هنری برای ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس اقدامات خوبی داشته و همین آثار تبدیل به بسته‌های فرهنگی همچون فیلم و محتواهای دیگر برای تغذیه روحی و فکری نسل جوان می‌شود.

سید محمد باقر حسینی با اشاره به وجود نویسندگان قدرتمند و توانمند در استان همدان گفت: اساتیدی همچون جوادمحقق، حمید حسام، بهناز ضرابی زاده و محسن صیفی کار موجب تولید آثار فاخر در این خطه شده که در سطح ملی می‌درخشند.

او هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های مسوول در بخش فرهنگ و هنر را ضروری دانست و گفت: این موضوع حلقه مفقوده‌ای است که با همکاری و تعامل نهادهایی مثل شهرداری و صدا و سیما می‌توان آن را تشکیل داد.

نویسنده این اثر در این آیین گفت: ماشالله حرمتی از جمله کسانی است که به قول خودش از گیرودار جنگ نسبتا جان سالم به در برده و از قافله شهدا عقب مانده و هراز گاهی دلش هوایی می‌شود و برای آن روزها، پر می‌کشد.

مهین سمواتی افزود: بعد از چند ملاقات اولیه متوجه روراستی و صداقت گفتار و رفتار او شدم، هدف آقای حرمتی از نقل خاطرات کسب اعتبار یا قهرمان‌سازی نیست؛ بلکه شرح رنج‌ها و مرارت های مادران قهرمانی است که با جسمی رنجور در انتظار و التهابی دائمی به سر می‌بردند.

وی ادامه داد: همچنین نقل رشادتها و فداکاری‌های همرزمانی است که هر کدام در شکل گیری شخصیت آن‌ها نقش داشته‌اند و آنها را در یافتن خویشتن خویش در راه‌های پُرپیچ و خم زندگی یاری کردند.

او خاطرنشان کرد: جذابیت این خاطرات علاوه بر سندیت دفاع پر شکوه ایران اسلامی روایت تحول و شکل گیری شخصیت نسلی است که نهال وجودشان در جبهه تبدیل به درخت شد و راه سیر و سلوک عارفانه را در پیش گرفتند و در نهایت به ملاقات خدا شتافتند.

این نویسنده تاکید کرد: سادگی و صمیمیت گفتار او نثر من را از هر گونه اطناب و تکلف دور کرده است و سعی کرده‌ام خاطرات را چنان تنظیم کنم که جریان رویدادها جذاب باشد و متن از نفس نیفتد.

کتاب «دوماشال» با قلم مهین سمواتی و به همت حوزه هنری همدان منتشر شد./826/د102/ق

ارسال نظرات