۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۶۶۲۷۲
مسؤول قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان:

جهادی بودن به شعار دادن در اینستاگرام و توییتر نیست

جهادی بودن به شعار دادن در اینستاگرام و توییتر نیست
اصفهان - حجت الاسلام مؤمنی گفت: فعالیت جهادی از آموزه‌های طلبگی است، طلاب جهادی گمنام بوده و به دنبال جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی نبوده‌اند.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی مسؤول قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به فعالیت‌های جهادی قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز گفت: یکی از آموزه‌های طلبگی و حوزه علمیه خدمت رسانی در شرایط خطرناک و دشوار به مردم و کشور است.

فعالیت کارگاه تولید ماسک قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 140 طلبه جهادی مشغول فعالیت در بیمارستان الزهرا اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: این بیمارستان هم اکنون مرکز بستری بیماران مبتلا به کرونا است و طلاب جهادی با حضور سه شیفته در این مرکز درمانی در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمانی هستند، همچنین کارگاه تولید ماسک با حضور خواهران و برادران طلبه و روحانی قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان برای تأمین ماسک مورد نیاز جامعه در حال فعالیت است.

حجت الاسلام مؤمنی به حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در عرصه‌های مختلف جهادی اشاره کرد و افزود: در مسأله شیوع ویروس کرونا لازم بود که حوزه علمیه به اقدامات جهادی ورود کند چرا که به دلیل خطرات بسیاری که دارد حضور جهادی در این عرصه نیازمند یک باور قوی و ایمان مستحکم است و طلاب در این زمینه نسبت به دیگران در اولویت هستند.

برخی سلبریتی‌ها در کرونا منفعل عمل کردند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان به حضوربرخی سلبریتی‌ها برای عکس گرفتن و خودنمایی در مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی اشاره داشت و تصریح کرد: در شیوع ویروس کرونا شاهد چنین خودنمایی‌هایی از سوی سلبریتی‌ها هم نبودیم و علت آن هم خطرناک بودن ویروس کرونا است و این درحالی است که طلاب و روحانیون در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند.

وی با بیان اینکه طلاب یاری رسانی به هموطنان و مردم آسیب دیده را از مسائل مختلف از جمله بلایای طبیعی و بیماری‌ها رسالت دینی و اخلاقی خود می‌دانند، اظهار کرد: برخورداری از نیروی ایمان و باور دینی و همچنین داشتن دغدغه و رسالت در خصوص یاری رسانی به افراد از ضروریاتی است که عامل برخورداری اشخاص از روحیه جهادی می شود.

مسؤول قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شعار مردمی بودن و میهن پرستی می‌دهند در مبارزه با کرونا منفعل بوده‌اند در حالی که طلاب و روحانیون بدون شعار دادن و خودنمایی کردن به خاطر باورهای دین و عشق به وطن، علاقه به مردم و آگاهی از ضروریت‌های شرایط کنونی وارد میدان شده و در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

طلاب جهادی گمنام هستند

حجت الاسلام مؤمنی گمنام بودن را از ویژگی‌های طلاب جهادی برشمرد و تصریح کرد: در شرایط دشوار و سخت و خطرناک عشق و علاقه افراد به مردم و وطن مشخص می‌شود و کسی نمی‌تواند با سلفی گرفتن و انتشار در توییتر و اینستاگرام بگوید مردمی است و به مردم خدمت می کند بلکه در شرایط کنونی عیار مردمی بودن اشخاص به ویژه مسؤولان و سلبریتی‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به خطرات حضور افراد در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان هایی که به عنوان مراکز مبارزه با کرونا در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بسیاری از طلاب جهادی گمنام هستند و در فضای مجازی هم صفحه ندارند و به دنبال جذب فالوور و مخاطب نیستند بلکه عاشقانه و با ایثار و از خودگذشتی مشغول فعالیت هستند و خدمات گسترده جهادی در عرصه های مختلف به نام طلاب ثبت شده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان به پیشتازی طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: از ویژگی روحانیت شیعه پیشتازی در عرصه‌های جهادی و صحنه‌های مهم و تاریخ ساز است، اگر طلاب و روحانیون پیشتاز خط مقدم فعالیت‌های جهادی نباشند نمی‌تواند انتظار داشت مردم نیز در این عرصه حاضر شوند./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات