۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۶۶۲۷۳

نگاهی به زندگانی رسول اکرم در "چهره تو قبله هر شاعر است"

نگاهی به زندگانی رسول اکرم در
انتشارات شهید کاظمی به مناسبت فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) کتاب «چهره تو قبله هر شاعر است» نوشته کمال السید و ترجمه حسین سیدی را راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات شهید کاظمی به مناسبت فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) کتاب «چهره تو قبله هر شاعر است» نوشته کمال السید و ترجمه حسین سیدی را راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

پیامبر خدا شخصیتی بی‌نظیر از ابتدای خلقت است، او را وصف نشاید کرد، مهربانی و رحمتش در کلام نگنجد. تدبیر و رشادتش در راهِ رسالت نمونه‌ای در تاریخ ندارد. انقلاب او در تغییر زندگی جاهلی دنیای عرب به زندگی متمدن اسلامی حقیقت معنای حیات او در این دنیای خاکی است. او سرچشمه است، سرچشمه خلقت.

درباره کتاب چهره تو قبله هر شاعر است

«کمال السید» نویسنده معاصر دنیای عرب که او را به نوشته‌های ادبیش درباره اهل بیت(ع) می‌شناسند در این کتاب فصل‌هایی از حیات آن وجود عظیم الشأن را به پاکیزگی تصویر کرده است؛ از تولد تا پرواز. از شیرینی‌های کودکی تا سختی‌های دوران رسالت. حادثه‌های کمتر شنیده شده از پیامبر، دشمنی یهود و جنگ‌های مهم تاریخ حیات پیامبر اسلام با کفار.

انتخاب این کتاب برای ترجمه هم به خاطر زبان شیرین آن است که با قلم حجت‌الاسلام سیدی چاپ شده است.

خواندن این اثر در روزهایی که نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی الله علیه و آله و سلّم اهانت کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری عناد و کینه شرارت بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام را آشکار ساخته است، خالی از لطف نیست.

ویژگی اثر

کتاب به‌صورت گزیده و بریده از زندگی پر فراز و نشیب پیامبری است که قوم خود را از درون چاه ضلالت به سوی عرش نورانی می‌برد.

نگارنده با قلم زیبا و ساده و شیرین خود طوری خواننده را با خود همراه می‌کند که حس دیدن یک فیلم در خیال را دارد.

برشی از کتاب

نویسنده در صفحه 18 کتاب گوشه‌ای از زندگی پیامبر را با عنوان آسمان و کوه چنین به نمایش گذاشته است:

آسمان و کوه زندگی، به محمد سکوت را آموخت؛ و خاموشی، محرابی است اندیشیدن. آدمی، با بال تفکر در ژرفایی دوردست پرواز می‌کند. اگر انسان گوش فرا دهد، زیان خاموشی را فرا می‌گیرد. آواهای شگفتی می‌شنود صداهایی که گوش سر آدمیان از شنیدن آن‌ها ناتوان است؛ زیرا درختان سخن می‌گویند؛ صخره‌های کوهستان سخن می‌گویند. اشیا، زبان ویژه خود را دارند.

زندگی در مکه، انباشته از هیاهو بود؛ بدین روی، محمد به کوهستان پناه می‌برد. غار «حرا» میعادگاه او بود. محمد، به آوای کوهستان گوش می‌سپرد؛

بیا بالا. اوج بگیر؛ اگر به قله پای نهی، جهان را بهتر می‌بینی. این کوه که بعدها «نور» نام گرفت، در شمال شرقی مکه واقع شده است؛ با ارتفاعی ۵۶۰ متری. آن زمان تا مسجدالحرام یک «فرسنگ، فاصله داشت. او در این غار، به آسمان و زمین می‌اندیشید؛ به جهانی که او را فرا گرفته و در جهانی گسترده‌تر فرو می‌برد که در درونش وجود داشت.

چه بسا فرو رفتن در سکوت و شب باعث شد تا راز وجود با همه پیچیدگی‌ها و شفافیت‌هایش، بدرخشد. پس پرسش‌هایی را که از آغاز تا فرجام آفرینش برای انسان مطرح بوده، پاسخ داده است.

دشت، با همه گستردگی‌اش؛ کوهستان، با قله‌هایش؛ سکوت، ستارگان و... هیچ کدام پاسخ این پرسش‌های آدمی را نداده‌اند.

مؤسسه انتشارات شهید احمد کاظمی کتاب «چهره تو قبله هر شاعر است» نوشته کمال السید و ترجمه حسین سیدی را در 131 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 20000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل کنند./826/ن602/ق

ارسال نظرات