۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۶۶۲۸۲
امام جمعه موقت کرمانشاه:

قیاس صلح امام حسن با معاویه و مذاکره با آمریکا، باطل است

قیاس صلح امام حسن با معاویه و مذاکره با آمریکا، باطل است
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: قیاس این دو موضوع یعنی صلح امام حسن (ع) با معاویه و زمزمه های کنونی درباره مذاکره با آمریکا، قیاسی کاملا باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی عصر امروز در نشست با جمعی از طلاب کرمانشاهی ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و نیز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: مطالعه در اسناد تاریخی به ویژه در تاریخ اسلام به نوعی برای همه قابل ارزش است و می تواند بسیاری از حقایق را روشن کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر اینکه رجوع به منابع و اسناد اصیل تاریخ اسلام می تواند سیاست کنونی ما را ترسیم کند، بیان داشت: دین اسلام از ابتدای تشکیل تاکنون همواره در مقابل تفکرات الحادی و غیردینی مقاومت کرده است که این نشان می دهد که اسلام از ریشه های مستند و محکم برخوردار است.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که به دنبال مذاکره با دشمنان انقلاب هستند، گفت: متاسفانه برخی از خواص در داخل کشور با همسان انگاری نادرست و به دور از عقلانیت، صلح امام حسن (ع) و معاویه را به دستاویزی برای مذاکره با جهان غرب به ویژه آمریکای جنایتکار می دانند که این باوری کاملا اشتباه و از روی ناآگاهی تاریخی است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: توصیه بنده به این دوستان این است که به خوبی و به دقت اسناد تاریخی اسلام را مطالعه کنند و شرایط زمانه امام حسن (ع) و اکنون جمهوری اسلامی ایران را با هم مقایسه کنند تا به این حقیقت برسند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) با معاویه را باید با استفاده از کتب و اسناد تاریخی بررسی و سپس قضاوت کنیم، گفت: امام حسن مجتبی (ع) با علم و درایتی که داشتند، اوضاع جهان اسلام را به خوبی مورد بررسی قرار می دادند و در تقابل با سپاه معاویه به علت اینکه عده ای از فرماندهایش به سپاهیان معاویه پیوستند، حاضر شدند که صلح را بپذیرند، لذا نباید شرایط آن زمان امام حسن (ع) و اکنون جمهوری اسلامی را با یکدیگر مقایسه کرد.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه مردم زمان امام حسن مجتبی (ع) در مباحث سیاسی بصیرتی نداشتند، ابراز کرد: امروز نیروهای مسلح مکتبی و مقتدر ایران اسلامی و نیز مردم ولایتمدار و وفادار انقلاب اسلامی هرگز حاضر به مذاکره به شیطان بزرگ آمریکا نیستند و باید گفت که قیاس این دو موضوع یعنی صلح امام حسن (ع) با معاویه و زمزمه های کنونی درباره مذاکره با آمریکا، قیاسی کاملا باطل است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی از ابتدا با تاکنون با دشمنی آمریکایی ها و غربی ها همزادی داشته است، بیان کرد: آن دست از خواصی که راه حل مشکلات کشور را مذاکره و گفتگو با دشمنان انقلاب و ملت می دانند یا به خوبی تاریخ را مطالعه نکرده اند و یا خدایی ناکرده دشمنان این مملکت هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در برابر این همه توطئه و ترفندهای پیچیده دشمنان نیازمند بصیرت هستیم و بی شک بصیرت دینی و سیاسی که ملت ایران دارند، هرگز اجازه عرض اندام به دشمنان را نخواهد داد.

این عالم کرمانشاهی در ادامه با اشاره به اینکه سیره رسول اکرم (ص) نسخه شفابخش سعادت دنیوی و اخروی بشریت است، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به عنوان خاتم الانبیاء نماد محبت، صلح و دوستی در جهان هستند، با این وجود امروز عده ای به بنام اسلام دست به جنایت هایی می زنند که هدف از این کارها نمایش چهره ای بالعکس از اسلام، قرآن و پیامبر اکرم (ص) است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات