۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۱۷۰
امام جمعه کنگاور مطرح کرد؛

سیره و سنت نبوی منبع بزرگ اسلام برای نجات بشریت

سیره و سنت نبوی منبع بزرگ اسلام برای نجات بشریت
کرمانشاه - امام جمعه کنگاور گفت: در تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام‌ سیره وسنت پیامبر اسلام(ص)که به حق ملقب به پیامبر صلح و دوستی است بهترین نسخه برای نجات بشریت در زمانه حاضر است.

حجت السلام علی محمد لروند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: در تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام‌ سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) که به حق ملقب به پیامبر صلح و دوستی است بهترین نسخه برای نجات بشریت در زمانه حاضر است که اگر به درستی مورد پژوهش قرار گیرد در رونق زندگی مردمان زمانه بسیار موثر خواهد بود.

امام جمعه کنگاور گفت: این پیامبر عزیز که در همان بدو تولد حتی در سالهای زندگی قبل از اسلام به محمد امین معروف شد در سالهای حیات پر برکتش از کار و تلاش و تجارت گرفته تا زندگی پربار سیاسی اجتماعی او انباشته از درسهای گرانبهاست

این استاد حوزوی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در بدو تولد که مایه خیروبرکت در مدینه شد،  در سن کودکی هم رفتاری همراه با بزرگ منشی از خودش نشان می دادند به گونه ای که نقل است «حلیمه سعدیه» دایه پیامبر در کودکی مهره ای را به گردن پیامبر انداخت اما او مهره را پرت کرد و گفت خداوند حافظ من است نه مهره، که همین سیره کودکی در مبارزه با خرافات می تواند بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام لروند با اشاره به اینکه هاگر به صورت خلاصه به ابعاد زندگی پیامیر دقت شود از چند بعد مهم می تواند الگوی جامعه امروزی باشد، اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام دارای صفات بسیار والایی بودند که برشمردن یکایک این صفات هرگز در یک مقال نخواهد گنجید.

حجت الاسلام لروند به روابط اجتماعی رسول اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: در برخورد اجتماعی ایشان نقل است آن قدر مهربان و صمیمی بودند که هرگاه از دور می آمدند همیشه دندانهای جلویی او پیدا بود بس که لبخند بر لب داشت، حال داعش و تکفیری ها چطور با خشونت او را معرفی می کنند و اسمش را در پرچم های خود مکتوب می کنند، جفایی بزرگ در حق پیامبر مهربانی ها است.

امام جمعه شهرستان کنگاور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در سن جوانی از بهترین جوانان یثرب (مدینه) بود و از اقدامات زیبای او پیمان «حلف الفضول» بود که بر اساس آن از افراد ضعیف و غریبه ها حمایت می کردند.

وی بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) اهل عمل بودند و در مسیر زندگی خوش عملگرا بودند و لذا در برخی از جبهه های نبرد خویش شخصا فرماندهی جنگ را به عهده می گرفتند و هیچگاه در مبارزه با دشمن از خودش ترسی بروز نمیدادند. حضرت آقا به عنوان ولی امر مسلمین فرمودند کسانی که ترسو هستند صلاحیت سخن از عقلانیت را ندارند که خودش جای بحث فراوان دارد.

حجت الاسلام لروند عنوان کرد: در بحث دفاع از دین حق سالها در محاصره اقتصادی ـ سیاسی شعب ابیطالب قرار گرفتند اما این تحریم اقتصادی هم نتوانست ایشان را به تسلیم وا دارد که بحث برجام در این زمانه ما اگر برمبنای الگوگیری از پیامبر اسلام (ص) باشد منجر به ذلت و شکست نخواهد شد.

امام جمعه کنگاور در پایان سخنان خود گفت: در بحث خانواده و توجه به اهل و عیال زیباترین نکات اساسی در زندگی هم در سنت نبوی و هم سیره آن حضرت؛ خاتم الانبیاء موجود است که می تواند بیشترین گشایش را در زندگی های امروزی از خود بروز دهد./1400//310/خ

ارسال نظرات