۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۲۸۸

تحریف صلح امام حسن با چاشنی ترس

تحریف صلح امام حسن با چاشنی ترس
آنچه امام حسن(ع) را وادار به صلح کرد نه خواست توده های مردم، بلکه خیانت فرماندهان لشگر ایشان بود. فرماندهانی که معتقد بودند باید با کدخدای جهان یعنی معاویه کنار بیاییم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آقای روحانی روز چهارشنبه 23 مهرماه بار دیگر برای توجیه شکست های متعدد در عرصه سیاست خارجی خود دست به دامان تحریف تاریخ شد. کاری که مسبوق به سابقه بود و چند سال پیش هم شاهد تحریف قیام امام حسین(ع) و تقلیل آن به مذاکره با دشمن بودیم. گمان می رود اگر امر به همین منوال پیش برود چند روز دیگر سخنانی جالب دربارۀ امیرالمومنین(ع) در جنگ صفّین و حکمیت تحمیلی خواهیم شنید!

فارغ از این رویکرد تحریفی و مصادره به مطلوب گونه نسبت به تاریخ پرافتخار امامان شیعه، جا دارد این سؤال پرسیده شود که آیا ما امروز در شرایط عصر امام حسن مجتبی(ع) هستیم؟

آیا رواست که مردم انقلابی و جان بر کف ایران با مردم سست عنصر و خائن عصر امام حسن(ع) مقایسه شوند؟ چرا هیچ کس از این توهین آشکار بر نمی آشوبد؟ مردمی که بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر را رقم زدند و 40 سال زیر سخت ترین تحریم ها و دشمنی ها پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته نگه داشته اند را باید با سرداران خائن لشگر امام حسن(ع) و مردم سست عنصر کوفه و مدینه مقایسه کرد؟

شکی در این نیست که امام مجتبی(ع) تلخ ترین صلح تاریخ اسلام را پذیرفت ولی باید این نکته تبیین شود که چرا این اتفاق افتاد؟

آنچه امام حسن(ع) را وادار به صلح کرد نه خواست توده های مردم، بلکه خیانت فرماندهان لشگر ایشان بود. فرماندهانی که معتقد بودند باید با کدخدای جهان یعنی معاویه کنار بیاییم چون او هم قدرت دارد و هم سکّه های بی شمار طلا!

آیا همانند آن دوران تلخ، باز هم عده ای از سرداران خائن و دنیا طلب وجود دارند که اسیر سکّه های طلا و قدرت پوشالی معاویه های زمان واقع شده اند؟

حال زیباست که در برابر ادعای غلط و البته توهین آمیز جناب روحانی از ایشان بپرسیم: شما که تاریخ را خوب می خوانید و خوب از آن بهره می برید می توانید برای همه روشن کنید این صلح تحمیلی از سوی کدخدای زمان مردم امام حسن(ع) یعنی معاویه چقدر دوام آورد و او چقدر به مفاد این قرارداد پایبند ماند؟

معاویه ای که در اولین منبر خود بعد از قرارداد صلح بر بالای منبر رسول الله(ص) این عهدنامه را پاره کرد و به صراحت گفت ای مردم من برای دین تان با شما نجنگیدم من دنیای شما را می خواستم و شما هم آن را به من دادید!

و چقدر خوب است که بدانید سخت ترین روزگار برای یاران راستین امام علی(ع) دوران پس از صلح بود که معاویه علناً بر بالای منابر لعن امام علی(ع) را رواج داد و در هر نقطه ای شیعه ای می یافت سلاخی اش می کرد! آیا آقای روحانی چنین آینده ای را برای مردم ایران در نظر دارد؟

بسیاری از دانشمندان جامعه شناسی گفته اند تاریخ تکرار می شود! ولی ما هم‌نوا با امام خامنه ای می گوییم: «امروز به برکت ملتِ هوشیاری مثل ملت ایران، به برکت افکار برانگیخته‌ای مثل افکار ملت ایران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران، نه امریکا و نه بزرگتر از امریکا ـ اگر در قدرت‌های مادّی باشد ـ قادر نیستند حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. این‌جا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتّفاق خواهد افتاد». و این بار نه تنها خون بر شمشیر پیروز خواهد بود بلکه به برکت خون شهدای این مسیر پیروزی ظاهری نیز از آن جبهه حق خواهد بود. ان شاءالله

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
.. انتقاد.. و خبر از مردم و فقزا و حقوق بگیران ثابت نداری که نان شب ندارند و تو دم از دین می زنی وان دینی که امثال شماها از ان دم می زنید اصلا مردم قبول ندارند
0
3
یک طلبه
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
شما که حقوق ثابت بگیر هستی و البته یک فرهنگی!! خبر از حقوق ثابت نگیر ها مثل طلبه ها داری؟؟!
یه طلبه که با 20 سال طلبگی و چند فرزند هنوز در بهترین حالت یک و نیم میلیون شهریه میگیرد!
دین شما چیست؟ بی انصافی؟ که داری از اون دم میزنی؟
شهریاری
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
فقط باید بگیم: ترسوها حق ندارند دم از عقلانیت بزنند
2
0
محمد حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
بد نیست بپرسید که به هر حال باید کاری کنیم که معاویه قدرت نگیرد که اگر بگیرد امام را با ترفندها و حیله گریهای خودش مجبور به صلح و ترک مخاصمه می کند یا اینکه عاشق همان معاویه باشیم و بگوییم مثلا مجبوریم یا او کنار بیاییم زندگی کنیم و ریاست؟؟!!!
0
0
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
تشخیص زمان صلح وجنگ با معصوم علیه السلام است وغیر معصوم نمی تواند زمان دقیق را تشخیص دهد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
ترسو ها حرف از عقلانیت نزنند.
تحریف سخن و تاریخ امام معصوم یا نشانه حماقت محضه یا دشمنی آشکار
لعنت بر دشمنان اهل بیت که لباس اسلامی دارند ولی اشعث و معاویه وار رفتار می کنند
0
0