۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۶۶۳۱۶
امام جمعه شهریار:

دولتمردان نسبت به معیشت مردم بی‌تفاوت نباشند

دولتمردان نسبت به معیشت مردم بی‌تفاوت نباشند
امام جمعه شهریار با انتقاد از گرانی‌های اخیر و مشکلات اقتصادی گفت: دولتمردان نسبت به معیشت مردم بی‌تفاوت نباشند و گرانی‌ها به شکل افسار گسیخته رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی سالمی امام جمعه شهریار در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» ضمن بیان روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند اگر خداوند اراده کند که به فردی خیر ویژه ای برساند، او را به مسائل دین آشنا می کند؛ اگر مردم مسائل دینی شان را دقیقاً موشکافی کنند، خواهند دید که یکی از مسائل مهم، حق الناس است؛ رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در ایام شیوع ویروس کرونا، حق الناس است.

وی ضمن بیان تعریفی از زهد گفت: در روایت مذکور آمده است که دومین مسأله ای که خداوند در عطاکردن خیر ویژه به فردی اراده می کند، بی رغبت کردن او نسبت به دنیا است؛ زهد به معنای نداشتن نیست، بلکه به معنای داشتن و دل نبستن به اموال و دنیاست.

امام جمعه شهریار تصریح کرد: وقتی که خداوند بخواهد به کسی خیر ویژه ای عطا کند، عیب هایش را به او معرفی می کند؛ این که انسان عیوبش را خودش بفهمد، بالاترین نعمت است؛ برخی افراد هستند که شاید صدها نفر اشکال کارشان را به او گوشزد می کنند، اما نسبت به این مسأله بی توجه هستند.

وی ضمن بیان روایتی از امام حسن مجتبی(ع) افزود: آن حضرت فرمودند روش محکم و درست آن است که انسان منکرات را به وسیله معروف دور کند؛ وقتی که زمینه معروف در جامعه زیاد شود، منکری وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام سالمی اظهار داشت: سفره ماه محرم و صفر در حال جمع شدن است، خوشا به حال کسانی که زمان، محیط و شرایط بر روی نفس، وجود و دلشان اثر نگذاشته است و کرونا را بهانه ای برای عزاداری نکردن نمی دانند و خود را عزادار مصیبت های اهل بیت(ع) دانسته و این پیام محرم و صفر را به مردم رسانده اند.

وی با بیان این که باید دستاوردهای خود در ماه محرم و صفر را حفظ کنیم، گفت: پیام امام حسین(ع) در ماه محرم را دریافتیم که پیام آن حضرت، هیهات من الذله، مبارزه با ظلم و ظالم، امر به معروف و نهی از منکر بود و باید ظالم و یزید زمان خود را بشناسیم و امام حسین(ع) با این مبارزه بصیرت را به ما یاد دادند.

امام جمعه شهریار با اشاره به این که هیچ گاه نباید از مبارزه با ظالم دست بر داریم، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) به ما یاد دادند که در مقابل ظالم بی تفاوت نباشیم؛ ندای تمام انبیا، امامان، علما و بزرگان این است که مسلمانی که معتقد به قرآن و ائمه(ع) است، نباید بی تفاوت بود و نباید گفت که رژیم ها و دولت ها برای من تفاوتی ندارند.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: همانطور که اسلام بابت دین به ما این مقدار توصیه می کند، در خصوص سلامتی هم به ما توصیه هایی دارد؛ فرمایشات مقام معظم رهبری و وزارت بهداشت را نسبت به رعایت مسائل بهداشتی به تمام معنا رعایت کنیم.

حجت الاسلام سالمی در پایان بر اهمیت خدمت مسؤولان به مردم تأکید کرد و اظهار داشت: دولتمردان ما نسبت به معیشت مردم بی تفاوت نباشند و گرانی ها به شکل افسار گسیخته رو به افزایش بوده و حیف است که به مردم خدمت نشود./822/پ202/ف

ارسال نظرات