۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۶۶۳۵۶

مراسم شام غریبان امام رضا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم شام غریبان امام رضا در حرم مطهر رضوی برگزار شد
خراسان رضوی - مراسم شام غریبان امام رضا(ع) با حضور خادمان و مردم عزادار در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شام شهادت ثامن الحجج(ع) مراسم شام غریبان با حضور خادمان رضوی و مردم عزادار در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم معنوی خادمان رضوی با در دست داشتن لاله های شمع هر یک بر روی یک فرش قرارگرفته و با نوای حاج صادق آهنگران، مداح اهل بیت(ع) به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

هرساله خادمان رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء با در دست داشتن لاله های شمع از چهارراه شهدا حرکت کرده و تا حرم رضوی به مرثیه سرایی می پردازند و بعد از ورود به حرم رضوی با تجمع در صحن انقلاب عزاداری می کنند.

البته امسال با توجه به شیوع کرونا این پیاده روی انجام نشد و خادمان رضوی در صحن انقلاب به عزاداری پرداختند همچنین مردم نیز شمع هایی در دست داشته و از مسیرهای منتهی به حرم رضوی در این مراسم شرکت می کردند.

گفتنی است؛ همه ساله این مراسم در شام غریبان حضرت سید الشهدا(ع) و شام شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمان بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

خاطرنشان می شود؛ بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) از صبح امروز میزبان خیل عظیم عاشقان ولایت بود و اگر چه امسال این جمعیت نسبت به هر سال خیلی کمتر بود اما در ساعت های مختلف شبانه روز گذشته عزاداران رضوی خود را به خیابان های مشرف به حرم رضوی و بارگاه مطهر رضوی رسانیده و به امام مهربانی ها عرض ارادت کردند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
0
0