۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۶۶۳۸۳
امام جمعه هویزه:

برخی برای توجیه بی کفایتی ها، دین و سیره ائمه اطهار را تحریف می کنند

برخی برای توجیه بی کفایتی ها، دین و سیره ائمه اطهار را تحریف می کنند
خوزستان - حجت الاسلام حمزه نژاد گفت: افرادی قصور در انجام وظایف خود را به سیره اهل بیت (ع) ارتباط می‌دهند؛ توجیه بی کفایتی ها دلیل خوبی برای تحریف دین و سیره ائمه نیست.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برداشت غلط از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) را عامل انحراف در تاریخ و تحلیل روش زندگی این بزرگواران خواند و بیان داشت: ائمه معصومین (ع) و پیامبراکرم (ص) با علم و درایت، در زمان خود بهترین تصمیمات را اتخاذ می‌کردند، اتفاقاتی که در آن زمان برای ائمه (ع) و پیامبر (ص) پیش می‌آمد؛ نتیجه‌ برخورد جامعه بود.

امام جمعه هویزه دلیل خانه نشینی امیرالمومنین (ع) را عدم وجود جامعه مطابق با فهم و درک ایشان دانست و عنوان داشت: عدم وجود جامعه آماده در آن زمان عامل ۲۳ سال خانه نشینی امیرالمومنین (ع) برخلاف خواسته‌ ایشان شد.

حجت الاسلام حمزه نژاد با بیان اینکه صبر و سکوت امامان ما نتیجه بی بصیرتی و عدم حضور خواص جامعه در کنار امام زمان خود است، در رابطه با صلح امام حسن (ع) با معاویه افزود: امام حسن مجتبی (ع) هیچگونه تناسبی با روش و منش معاویه نداشتند، اما خیانت، بی بصیرتی و عدم توجه خواص به خاستگاه امام موجب می‌شود امام در این شرایط خاص قرار گرفته و بهترین کار را برای حفظ اصل اسلام انجام دهند.

وی به ضعف برخی مسؤولان اشاره کرد و در رابطه با توجیه بی کفایتی آن‌ها از طریق تحریف تاریخ اسلام گفت: افرادی عدم توان و قصور در انجام وظایف خود را به این قضیه ارتباط  می‌دهند، توجیه بی کفایتی کاری در وظایف خود دلیل خوبی برای تحریف دین و سیره زندگی ائمه نیست.

امام جمعه هویزه پیشرفت جامعه اسلامی را عامل محرک برای سوء استفاده دشمن از دین دانست و افزود: با توجه به اوضاع سیاسی دنیا همچنین پیشرفت و جایگاه نظام مقدس اسلامی به طور حتم دشمن بیکار نخواهد نشست و در صدد سوء استفاده از دین برخواهد آمد.

حجت الاسلام حمزه نژاد در پایان گفت: اگر دشمن در مقابل دین بایستد بدون شک مردم و متدینین مقابل آن‌ها می‌ایستند، اما مصادره به مطلوب کردن دین موجب می‌شود که این افراد سوء استفاده خود را در راستای پیشبرد اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند./۹۴۵۴/پ210/ب1
ارسال نظرات