۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۴۴۷۵۰
امام جمعه هویزه:

رعایت مسائل بهداشتی مبنای دینی دارد

رعایت مسائل بهداشتی مبنای دینی دارد
حجت الاسلام حمزه نژاد گفت: دین اسلام تأکید بسیاری بر رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و روانی دارد؛ چنین توصیه‌هایی را نباید نادیده گرفت بلکه برخاسته از دین، مذهب و شریعت است.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تأکید بر توجه و رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی علما و مراجع تقلید ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد، عنوان داشت: دین اسلام تأکید بسیاری بر رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و روانی دارد؛ چنین توصیه‌هایی را نباید نادیده گرفت بلکه برخاسته از دین، مذهب و شریعت است.

امام جمعه هویزه با اشاره به اینکه انسان برخوردار از دو بُعد مادی و معنوی است، گفت: در کنار تقویت بعد مادی (رعایت امور بهداشتی و سلامت) باید اصول روانی و معنوی انسان تأمین شود؛ در بحث کرونا ویروس توجه غرب و دشمنان انقلاب بیشتر به بحث روانی است تا مردم را پریشان و نگران کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه تصریح کرد: هدف غرب آن است که مردم و مسئولان را از تصمیم عاقلانه، علمی و منطقی مبتنی بر علوم پزشکی بازدارد؛ از این رو به برجسته کردن مسائل روانی و شایعات بی پایه و اساس خارج از علم و دین می‌پردازد.

حجت الاسلام حمزه نژاد با بیان اینکه علما و مراجع بر رعایت مسائل بهداشتی و توجه به سخنان متخصصان امر تأکید دارند، خاطرنشان کرد: توجه به دعا، توسل و توجه به ذات باری تعالی و اهل بیت (ع) از سوی علما سفارش می‌شود؛ در سیره ائمه اطهار نیز شاهد مراجعه به پزشک در عین دعا و توسل به خداوند هستیم.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) در عین آنکه طالب شهادت بود، اما پس از ضربت خوردن، پزشک یهودی و نصرانی بر بالین شان آوردند تا به مداوایشان بپردازند؛ چنین اقدامی گویای احترام گذاشتن به علم پزشکی است.

امام جمعه هویزه گفت: امام هادی (ع) با رعایت توصیه‌های پزشکی و استراحت مطلق، به یکی از نزدیکان توصیه کرد که به حرم امام حسین (ع) شرفیاب شده و برای شان دعا بکند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲
مبانی دینی این امر درباره رعایت بهداشت و معنویت تبیین شود.
0
0