۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۶۳۸۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

همسان انگاری شرایط فعلی کشور با دوران صلح امام حسن نادرست است

همسان انگاری شرایط فعلی کشور با دوران صلح امام حسن نادرست است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تبیین ابعاد مغالطه‌ای همسان انگاری شرایط فعلی کشور با دوران صلح امام حسن(ع)، گفت: این همسان انگاری صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به برخی اظهارنظرها پیرامون مقایسه شرایط فعلی کشور با دوران صلح امام حسن(ع)، به تبیین ابعاد مغالطه‌ای همسان انگاری این دو مقطع تاریخی پرداخت و اظهار کرد: این همسان انگاری صحیح نیست.

وی در تبیین دلایل نادرست بودن این همسان انگاری، افزود: اول آن‌که موضوع مناقشه امام حسن(ع) و معاویه یک مناقشه داخلی بود، مسلمانان صدر اسلام در برابر کفار و مشرکین ید واحده بودند به همین دلیل اسلام پس از رحلت پیامبر (ص) به سرعت گسترش جغرافیایی یافت و علی‌الظاهر اختلافات داخلی مسلمانان مانع از این گسترش نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اما مسئله و منازعه نظام ایران اسلامی با شیطان بزرگ، یک اختلاف داخلی نیست، بلکه یک مناقشه خارجی است که از ابتدای انقلاب اسلامی با کفر و شرک جهانی و نظام استکباری و صهیونیستی بوده و خواهد بود.

وی تصریح کرد: دوم آنکه امام حسن(ع) به دلیل خیانت فرماندهان لشگر خود و پیوستن آنان به معاویه صلح را پذیرفت؛ اما امروز قوای مسلح مکتبی و مهم‌تر از آن مردم انقلابی، آگاه و در صحنه ما مصداق این حدیث نبوی «الْمُؤْمِنُ کالْجَبَلِ الرّاسِخِ لا تُحَرِّکهُ الْعَواصِفُ» هستند و نستوهانه مطیع فرمان فرمانده کل قوا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سوم آنکه، امام حسن مجتبی(ع) اولاً با هدف نشان دادن چهره منافقانه معاویه و ثانیاً برای حفظ اصل اسلام از گزند آسیب‌های احتمالی صلح تحمیلی را پذیرفتند.

وی افزود: به همین جهت ایشان مفاد صلح را به نحوی نگاشتند که درنهایت چهره معاویه و بنی‌امیه را رسوا کند و درنهایت هم همین شد و معاویه به آن مفاد عمل نکرد و با تعیین یزید به جای خود و برخی دیگر از اقدامات، صلح‌نامه را نقض کرد و ماجرا به واقعه عاشورا کشیده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: صلح امام حسن (ع) با نمایاندن چهره نفاق بنی‌امیه، زمینه‌ساز واقعه عاشورا و حرکت نظامی امام حسین (ع) شد و به قول شیخ راضی آل یاسین «کربلا پیش از آنکه حسینی باشد، حسنی بود».

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: اما در شرایط فعلی جمهوری اسلامی هر چند در وضعیت جنگ احزاب است ولی در شرایط ضعف یا بن‌بست نیست و قدرت روزافزون و همچنین عمق استراتژیکش، کشور را در وضعیت اقتدار و ابتکار عمل قرار داده است؛ از این طرح این مسائل تحریفی اصلاً محلی از اعراب ندارد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات