۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۶۴۹۹
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد؛

شناسایی ۴۰۰ رقبه وقفی در کاشان

شناسایی ۴۰۰ رقبه وقفی در کاشان
اصفهان - محمودزاده از شناسایی حدود ۴۰۰ رقبه وقفی از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این رقبه‌ها بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مسلم محمودزاده پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با تبریک هفته وقف، گفت: با تلاش همکاران اداره اوقاف و امورخیریه کاشان این تعداد رقبه که شامل زمین زراعی و باغی است در شش ماهه ابتدای سال جاری شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مساحث این تعداد رقبه شناسایی شده بالغ بر یکصد هکتار است، افزود: این تعداد رقبه شناسایی شده بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

به گفته وی رقبه‌های شناسایی شده در سال جاری در سامانه جامع بانک اطلات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده و در دسترس است.

محمودزاده با اشاره به اینکه این رقبه‌ها درحال انجام تنظیم قرارداد اجاره با متصرفان است، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که پیش از این قرارداد‌هایی با مستاجران برای آب و ملک مزروعی موقوفه‌ها تنظیم شده باشد که فاقد کروکی و مساحت و ابعاد آن است.

وی ادامه داد: تمامی رقبه‌ها و املاک زراعی با انجام فرآیند نقشه برداری و تهیه سیستم الکترونیک اطلاعات جغرافیایی (GIS) به طور مجزا نقشه برداری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: نقشه هر رقبه جداگانه در سامانه به ثبت رسید و فرآیند بستن قرارداد اجاره با سرعت و پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است.

شایان ذکراست، نزدیک به ۲ هزار و ۳۳۳ موقوفه و ۸ هزار و ۹۲۵ رقبه وقفی در شهرستان کاشان به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است، دهه وقف از ۲۴ مهرماه آغاز شده است و تا سوم آبان ادامه خواهد داشت و در این دهه برنامه‌های متنوعی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان تدارک دیده شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات