۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۶۶۷۹۹
در واکنش به تحریم سفیر ایران در بغداد؛

مسجدی تحریم توسط آمریکایی‌ها را خبری خوشحال کننده توصیف کرد

مسجدی تحریم توسط آمریکایی‌ها را خبری خوشحال کننده توصیف کرد
پس از تحریم سفیر ایران به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران وزارت خارجه ایران نیز سفیر امریکا در بغداد را تحریم کرد و سفیر ایران خبر تحریمش توسط آمریکا را خوشحال کننده خواند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا؛ ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تحریمش توسط آمریکا را خبری خوشحال کننده خواند و گفت: البته رژیم تروریستی و جنایتکار آمریکا اینجانب را یک بار دیگر همراه 80 میلیون ایرانی در لیست تحریم جنایتکارانه خود قرار داده و مردم کشورم و هزاران کودک و بیمار را در اوج شیوع کرونا از رسیدن دارو و مواد غذایی محروم و تحت فشارهای غیر انسانی خود قرار داده است.

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد، این اقدام آمریکا وی را بر حقانیت هدف و اقدامات خود در راستای تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورم راسخ‌تر کرده است.

مسجدی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سند افتخاری است برای همه آزدی خواهان و مجاهدین فی سبیل الله در این راه مقدس، بدون شک محور مقاومت اسلامی با پشتیبانی قاطع جمهوری اسلامی راه آزادگی و مبارزه بی امان علیه رژیم تروریست آمریکا و اسرائیل غاصب را ادامه خواهد داد و به پیروزی و نصرت های الهی دست خواهد یافت.

بامداد جمعه، 2 آبان‌ماه، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد را به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم‌ کرد.

در پاسخ به این تحریم آمریکا، وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای از تحریم چند مقام امریکایی از جمله سفیر امریکا در عراق به موجب قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه آمده که به موجب قانون مصوب مجلس ایران، وزارت امور خارجه با همکاری نهادهای ذیربط، بر اساس اطلاعات و ادله مکفی که اثبات می کند ماتیو تولر، سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد، استیو فاگین، معاون سفیر و راب والر، سرکنسول ایالات متحده در اربیل، مشمول تحریم های ایران قرار می گیرند.

این بیانیه افزوده که این افراد مشارکت موثر در سازماندهی، تأمین مالی، راهبری و ارتکاب اقدامات تروریستی علیه منافع دولت و یا شهروندان جمهوری اسلامی ایران، حمایت از گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره و از تروریسم دولتی علیه مردم منطقه داشته‌اند.

در این بیانیه تاکید شده که این مقامات در ارتکاب نقض قواعد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشر دوستانه و حقوق بشر علیه مردم منطقه، به ویژه به دلیل معاونت در ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و نیز به دلیل نقشی که در اعمال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ایالات متحده علیه مردم ایران داشته و دارند از تاریخ صدور این بیانیه در فهرست اشخاص مورد تحریم به گونه مقرر در قانون مذکور قرار می دهد.

به موجب این بیانیه اشخاص فوق الاشاره از این تاریخ مشمول تبعات و الزامات مندرج در قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه خواهند بود و کلیه نهادهای ذی صلاح طبق قانون اقدامات مقتضی برای اثر بخشی در این خصوص را اتخاذ خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با انتشار توئیتی نوشت: متیو تولر، سفیر ایالات متحده در عراق در هماهنگی اقدامات تروریستی در عراق و منطقه، در ترور مجرمانه سردار سلیمانی و پیشبرد تحریم‌ها علیه ملت ما نقشی محوری داشته است. امروز ایران او و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را که در این اقدامات نقش داشته‌اند، تحریم کرد. اقدامات ضدایرانی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ارسال نظرات