۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۶۹۴۷
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

خداوند از ثروتمندان بازخواست خواهد کرد

خداوند از ثروتمندان بازخواست خواهد کرد
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگردر نظام اقتصادی اسلام در کنار عبادت‌های واجب باید هزینه کرد برای این است که خداوند نیاز نیازمندان را در جیب ثروتمندان قرار داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب درادامه تفسیرآیه ۳۷ و ۳۸ سوره نور که مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: خداوند اجازه ذکر خود را به صاحبان خانه‌هایی می‌دهد که تجارت و خرید و فروش آن‌ها را از یاد خدا و اقامه نماز و زکات غافل نمی‌کند.

وی افزود: یکی ازویژگی‌های انسان الهی این است که درهیچ حالتی از یاد خداوند غافل نمی‌شوند و درکسب و کار، تفریح و مسافرت، جشن و عزاداری و در هر شرایط و مکان و زمانی به یاد خدا هستند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: فراموش کردن خداوند برابر با همنشینی با شیطان است، از این رو اگر انسان به یاد خدا باشد از شیطان دور خواهد بود، اما اگر خدا را فراموش کند شیطان با او همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: اقامه نماز و پرداخت زکات انسان را از یاد خدا غافل نمی‌کند و در کنارهمه واجبات شرعی پرداخت پول و هزینه سفارش شده است، برای قبولی حج باید قربانی کرد و برای قبولی روزه باید فطریه داد.

وی افزود: اگر در نظام اقتصادی اسلام در کنار عبادت‌های واجب باید هزینه کرد برای این است که نیازمندان و فقرا در جامعه مورد توجه اسلام هستند و خداوند نیاز نیازمندان را درجیب ثروتمندان قرار داده است تا ثروتمندان را امتحان کند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در آیه ۷ سوره حدید می‌فرماید، «أَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَکُمْ مُسْتَخْلَفِینَ فِیهِ» پولی که در اختیار شما است در واقع از شما نیست، بلکه شما جانشین خدا برای هزینه آن هستید تا خداوند ببیند چگونه هزینه می‌کنید.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: در قیامت که موانع برداشته می‌شود و فاصله‌های مکانی و زمانی از بین می‌روند انسان می‌تواند گذشته‌ها را ببیند و حتی ممکن است آینده را هم ببیند، چون در قیامت زمان جایگاهی ندارد.

وی افزود: کسانی که اهل ذکرخدا هستند روز قیامت را هم قبول دارند درک آن‌ها از روز قیامت بالا است و از روز قیامت می‌ترسند، چرا که درک چشم و گوش و قلب انسان در قیامت بیشتر می‌شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: بخش زیادی از درد‌های انسان در قیامت ناشی از درک و فهم بالای انسان در قیامت است، ضمن اینکه خوشی و لذت انسان در قیامت به دلیل درک و فهم بالای انسان بیشتراست.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر خداوند در این آیه خوف را مطرح کرده است و از امید گذشته است برای این است که ترس بیشتر از امید انسان را به انجام کار ترغیب می‌کند و انسان اگر از چیزی ترس داشته باشد بهتر ترغیب به انجام کار خواهد شد.

وی افزود: خداوند درآیه ۳۸ سوره نور بلافاصله می‌فرماید، آن‌هایی که از ترس خداوند عبادت می‌کنند خداوند به آن‌ها پاداش می‌دهد آن هم پاداشی نیکوتر ازعمل آن‌ها می‌دهد.

دبیرجامعه روحانیت کاشان گفت: این از الطاف الهی است که خداوند از بین همه اعمال انسان، بهترین عمل را انتخاب می‌کند و بقیه اعمال او را برمبنای بهترین عمل او پاداش می‌دهد و نه تنها پاداش بهتر می‌دهد بلکه از فضل خودش پاداش اضافه تر می‌دهد.

حجت الاسلام شاه فضل بهترین معامله را معامله با خدا دانست و با اشاره به اینکه اکثرا با خلق خدا و دنیا و رسیدن به سود بیشتر معامله می‌کنند، افزود: معامله با خدا نه تنها سوخت و سوز ندارد بلکه پاداش بهتر و بیشتری  می‌شود،روزی پاداش داده می‌شود که مال دنیا و ثروت دنیا کارآیی ندارد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات